خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

از میکر به اسکای؛ چرا سقوط اخیر MKR پیش‌درآمد یک رالی عظیم است؟


از میکر به اسکای؛ چرا سقوط اخیر MKR پیش‌درآمد یک رالی عظیم است؟ | ایران ماین

نرخ رمز ارز میکر (Maker) که به تازگی نامش به اسکای (SKY) تغییر یافته، افت قابل‌توجهی را تجربه کرده است. نرخ میکر بیش از ۶ ماه است که تحت فشار بازارهای نزولی قرار دارد و اخیراً از لایه حیاتی ۲۲۰۰ دلار به محدوده فعلی ۱۵۰۰ دلار رسیده است.

این نزولی شدن نرخ در حالی رخ داده که میکردائو در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد یک نظام زیستی جدید با هدف بهره‌گیری از پتانسیل امور مالی بدون مرکزیت (دیفای) است. در این میان، دونالد ترامپ نیز پلتفرم مالی جدیدی را به نام ورلد لیبرتی فایننشال (World Liberty Financial) راه‌اندازی کرده است.

پروسه تغییر نام میکردائو به نظام زیستی اسکای بیش از ده ماه است که در حال انجام است و جزئیات آن در ماه می ۲۰۲۴ اعلام شد. این تغییرات بخشی از یک بازنگری کلی در سیستم میکردائو است و منجر به ارتقای نشان میکر (MKR) به اسکای (SKY) و ارتقای ارز پایدار دای (Dai) به اسکای یواس‌دی (Sky USD) خواهد شد.

طبق برنامه، هر ۱ نشان میکر به ۲۴۰۰۰ نشان اسکای تبدیل می‌شود. این فرآیند در چهار مرحله انجام خواهد شد: راه‌اندازی بتا، راه‌اندازی ساب‌دائو، ابزارهای هوش مصنوعی حاکمیتی و راه‌اندازی زنجیره جدید.

با وجود این تغییرات، نرخ میکر در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۳ درصد نزول یافته و به ۱۴۸۹ دلار رسیده است.

نزول شدید نرخ این رمزارز از لایه ۲۲۰۰ دلار به ساختار پنج موجی نزولی الیوت شباهت دارد. اگر این نزول، آخرین موج نزولی باشد، امکان دارد در آینده نزدیک یک حرکت بازگشتی صعودی آغاز شود.

در حال حاضر، نرخ از پشتیبانی لایه ۱۲۶۰ دلار برخوردار است و بازگشت از این لایه می‌تواند موجب بالا رفتن آن تا ۲۲۰۰ دلار شود. بریک‌اوت از این لایه نیز، تئوری نزولی را باطل کرده و زمینه را برای رسیدن نرخ به بالاتر از ۳۰۰۰ دلار فراهم می‌کند.