خانه
ثبت نام / ورود
مقایسه ماینر
سبد خرید
دیدگاه ها

استارک‌نت آپدیت جدید داد؛ پردازش موازی و نزول زمان تأیید تراکنش‌ها!


استارک‌نت آپدیت جدید داد؛ پردازش موازی و نزول زمان تأیید تراکنش‌ها! | ایران ماین

بلاکچین لایه دو استارک‌نت (Starknet) به‌تازگی نسخه ۰.۱۳.۲ خود را منتشر کرده که قابلیت اجرای موازی را به پلتفرم اضافه می‌کند.

این به‌روزرسانی به استارک‌نت این امکان را می‌دهد که چندین تراکنش را به‌صورت همزمان پردازش کند و این اولین بار است که چنین قابلیتی توسط یک پلتفرم لایه دو بر روی پلتفرم اصلی اتریوم ارائه می‌شود.

الی بن‌ساسون، مدیر اجرایی استارک‌ویر (StarkWare) و عضو هیئت مدیره بنیاد استارک‌نت، در توضیح این به‌روزرسانی گفته که پلتفرم‌های لایه دو مشابه فروشگاه‌های کوچک با یک صندوق پرداخت هستند.

ولی با این ارتقاء، استارک‌نت به اولین “فروشگاه بزرگ” لایه دو تبدیل می‌شود که می‌تواند با چندین صندوق پرداخت همزمان، تعداد بی‌شماری تراکنش را پردازش کند.

اجرای موازی، مشکل پردازش تراکنش‌های متوالی را که در پلتفرم‌های لایه دو به‌طور معمول دیده می‌شود، حل می‌کند. این مشکل در زمان‌های اوج تقاضا می‌تواند منجر به ایجاد گلوگاه یا کندی سیستم شود.

این قابلیت جدید از ۷ آگوست بر روی تست‌نت فعال بوده و از ۲۸ آگوست بر روی پلتفرم اصلی به‌طور کامل اجرا خواهد شد. بن‌ساسون این ویژگی را “یک تغییر عقلانی” توصیف کرده که انتظار دارد دیگر پلتفرم‌ها نیز از آن پیروی کنند.

همچنین، در این به‌روزرسانی، ویژگی جدیدی به نام “بسته‌بندی بلاک” معرفی شده که هدف آن، نزول زمان تأیید تراکنش‌ها است. این ویژگی باعث می‌شود که بلاک‌ها به‌طور کارآمدتری با تراکنش‌ها پر شوند و به این ترتیب، سرعت انجام تراکنش‌ها بالا رفتن و هزینه‌ها نزول می‌یابد.

با استفاده از تکنیک بسته‌بندی بلاک‌ها، زمان تأیید تراکنش‌ها در استارک‌نت از محدوده فعلی ۱۰ تا ۸۰ ثانیه، به ۲ ثانیه نزول می‌یابد و با بالا رفتن تعداد کاربران، این زمان حتی کمتر هم خواهد شد.

این به‌روزرسانی در حالی انجام می‌شود که استاندارد ZKX، یک پلتفرم خرید و فروش مشتقات اجتماعی بر پایه استارک‌نت، به دلیل عدم وجود مسیر اقتصادی پایدار، فعالیت خود را متوقف کرده است.