خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

استراتژی‌های جدید بوترین برای اتریوم؛ آیا کارمزدهای نجومی به تاریخ می‌پیوندند؟


استراتژی‌های جدید بوترین برای اتریوم؛ آیا کارمزدهای نجومی به تاریخ می‌پیوندند؟ | ایران ماین

ویتالیک بوترین، خالق و هم‌مؤسس اتریوم، یک استراتژی جدید به‌منظور ایجاد اتحاد در نظام زیستی اتریوم معرفی کرده است. او سه اصل کلیدی را برای دستیابی به این هدف مطرح کرده که عبارتند از: هم‌راستایی اقتصادی در نظام زیستی، نرخ‌ها و فرهنگ مشترک، و تعامل‌پذیری فناوری.

یکی از جنبه‌های اصلی این استراتژی، پیشنهاد EIP-۷۷۶۲ است که می‌تواند نحوه توزیع کارمزدها و قابلیت توسعه اتریوم را به‌طور چشمگیری تغییر دهد.

یکی از مهم‌ترین راه‌حل‌هایی که بوترین به آن اشاره کرده، استفاده از رول‌اپ‌ها به‌عنوان راه‌حلی برای بالا رفتن قابلیت توسعه در لایه دوم است. رول‌اپ‌ها تراکنش‌ها را خارج از زنجیره جمع‌آوری کرده و سپس، به‌صورت کارآمد در زنجیره اجرا می‌کنند.

بوترین بر اهمیت ادغام رول‌اپ‌ها برای بهبود تعامل‌پذیری و نزول هزینه‌های کاربران تأکید کرد و معتقد است که این تکنیک می‌تواند نقش مهمی در بهبود کارایی پلتفرم اتریوم ایفا کند.

او همچنین به معرفی مدل‌های جدید تقسیم کارمزد پرداخته است. در طرح پیشنهادی EIP-۷۷۶۲، این مدل‌ها به‌نوعی طراحی شده‌اند که توزیع کارمزدها به‌صورت عادلانه‌تر و متوازن‌تری بین کاربران و اعتبارسنج‌های پلتفرم انجام شود.

این تغییرات می‌توانند اثر بزرگی بر اقتصاد پلتفرم داشته باشند؛ زیرا مشکل کارمزدهای بالا از دیرباز یکی از چالش‌های اصلی اتریوم بوده است.

بوترین همچنین تأکید کرده که تعامل‌پذیری یا قابلیت همکاری نه‌تنها به معنای ادغام فناوری، بلکه به‌معنای حفظ انسجام نظام زیستی در حین گسترش پلتفرم نیز هست.

او با اشاره به اینکه ارتقاهای اتریوم ۲.۰ در حال اجرا هستند، گفت که این تغییرات می‌توانند آغازی برای مدل‌های جدید حاکمیتی و اقتصادی کل نظام زیستی اتریوم در آینده باشند.

به گفته بوترین، طرح EIP-۷۷۶۲ تنها یک آغاز است، ولی با ترکیب لایه‌های دوم و مکانیسم‌های تقسیم کارمزد، نقشی کلیدی در تغییرات آینده اتریوم ایفا خواهد کرد.