خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

اشتباه بزرگ آرتور هیز در فروش پندل؛ نرخ PENDLE ناگهان اوج گرفت!


اشتباه بزرگ آرتور هیز در فروش پندل؛ نرخ PENDLE ناگهان اوج گرفت! | ایران ماین

آرتور هیز، سرمایه‌گذار معروف و مدیر اجرایی سابق صرافی بیتمکس (BitMEX)، اخیراً ۳۵۰ هزار نشان پندل (PENDLE) را با ضرری ۳۵ درصدی به فروش رساند. این معامله برای هیز زیانی حدودا ۷۹۰ هزار دلاری در پی داشت.

هیز بین ۲۰ می تا ۲۱ ژوئن حدود ۳۹۳ هزار نشان پندل را با نرخ ۵.۶ دلار به ازای هر نشان خریداری کرده بود، ولی به دلیل نزول شدید نرخ این رمزارز، مجبور به فروش آن‌ها با ضرر شد. پیش از این فروش، او نشان‌ها را به صرافی‌های بایننس و بای‌بیت منتقل کرده بود.

بر اساس داده‌های بازار، پندل در آوریل ۲۰۲۴ به بالاترین نرخ تاریخی خود یعنی ۷.۵۲ دلار رسید، ولی پس از آن ۵۲.۹۹ درصد نزول یافت. شایان ذکر است، هیز معتقد است که نزول نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی جهان امکان دارد عدم اطمینان بیشتری را برای دارایی‌های پرریسک ایجاد کند.

با وجود این، پندل به توسعه نظام زیستی خود ادامه می‌دهد و به دنبال بالا رفتن نرخ خود در بلندمدت است. در همین راستا، این کمپانی اخیراً همکاری‌هایی با سولو استاندارد (SolvProtocol) و کورن (Corn) اعلام کرده است.

هدف از این همکاری، میزبانی از SolvBTC.BBN است که انتظار می‌رود این نشان لیکویید استیکینگ در دسامبر سال آینده راه‌اندازی شود.

نکته جالب توجه این است که علی‌رغم فروش اخیر هیز، نرخ پندل طی ۲۴ ساعت گذشته با توسعه قابل‌توجهی مواجه شده است. در زمان نگارش این خبر، نرخ پندل با افزایشی بیش از ۳۰ درصد نسبت به روز گذشته، به ۴.۳۳ دلار رسیده است.arthur-hayes-sells-350k-pendle-at-a-36-loss-amid-defi-expansion

همزمان با این بالا رفتن نرخ، نرخ بازار پندل به ۶۹۸.۵۲ میلیون دلار رسیده و این نشان در رتبه ۹۳ برترین رمزارزها از نظر نرخ بازار قرار گرفته است. مقدار خرید و فروش پندل نیز با توسعه چشمگیر ۲۶۰ درصدی نسبت به روز گذشته، به بیش از ۳۶۳ میلیون دلار رسیده است.

همچنین، لازم به ذکر است که علی‌رغم نوسانات بازار، نگرش بسیاری از سرمایه‌گذاران نسبت به پندل همچنان مثبت است؛ به طوری که ۸۸ درصد از فعالان بازار نسبت به این نشان خوش‌بین هستند و تنها ۱۲ درصد دیدگاه نزولی دارند.