خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

انباشت عظیم نشان‌های رپد ‌بیت‌کوین توسط یک نهنگ! خبری در راه است؟


انباشت عظیم نشان‌های رپد ‌بیت‌کوین توسط یک نهنگ! خبری در راه است؟ | ایران ماین

یک آدرس نهنگ ناشناس در حال جمع‌آوری مقادیر زیادی از نشان رپد ‌بیت‌کوین (WBTC) است و ذخایر آن تا کنون به حدود ۱۹۵۳ عدد WBTC به نرخ تقریبی ۱۱۸ میلیون دلار رسیده است. این خریدها در حالی صورت می‌گیرد که بحث‌هایی پیرامون ساختار مالکیت این نشان در جریان است.

پلتفرم تحلیلی لوک‌آن‌چین (Lookonchain) گزارش داده که این آدرس تنها چند ساعت قبل، ۳۴۷ واحد WBTC به نرخ ۱۶ میلیون دلار خریداری کرده است. این خریدها به بالا رفتن ذخایر این آدرس کمک کرده و میانگین نرخ خرید هر واحد را به حدود ۵۸,۸۵۳ دلار رسانده است.

این خریدهای بزرگ زمانی صورت گرفته که کمپانی بیت‌گو (BitGo) که توسعه‌دهنده WBTC است، اعلام کرده قصد دارد کنترل این نشان را به یک نهاد مشترک شامل خود بیت‌گو، کمپانی مدیریت سرمایه‌گذاری بیت‌ گلوبال (BiT Global) و کمپانی ترون (Tron) منتقل کند.

این تصمیم باعث ایجاد دلواپسی‌هایی در بازار شده و کمپانی مدیریت ریسک بلاک‌ آنالیتیکا (Block Analitica) پیشنهادی را به میکر دائو (MakerDAO) ارائه کرده تا وام‌دهی از طریق ضمانت‌های WBTC متوقف شود. طبق آخرین گزارش‌ها، این پیشنهاد توسط میکر دائو تصویب شده است.

همچنین، کمپانی آوه (Aave) در حال آماده‌سازی پیشنهادی برای جایگزینی WBTC با یک نشان رپد بیت‌کوین دیگر به نام TBTC از پلتفرم ترشولد (Threshold) است.

پس از این تغییرات، صرافی کوین‌بیس (Coinbase) نیز احتمالاً محصول جدیدی را به نام «cbBTC» عرضه خواهد کرد. بعضی کارشناسان معتقدند که این نشان می‌تواند به بالا رفتن پذیرش دیفای (DeFi) مبتنی بر بیت‌کوین کمک کند و فرصتی بزرگ برای کاربران کوین‌بیس فراهم آورد.