خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

انتخاب سولانا به‌عنوان پشتوانه ارز پایدار اتنا؛ جهش ۲۰ درصدی نرخ ENA!


انتخاب سولانا به‌عنوان پشتوانه ارز پایدار اتنا؛ جهش ۲۰ درصدی نرخ ENA! | ایران ماین

در تازه‌ترین رویداد، جامعه اتنا (ENA) پیشنهاد جدیدی را مطرح کرده که بر اساس آن، از سولانا (SOL) به‌عنوان پشتوانه برای ارز پایدار دلار مصنوعی USDe استفاده شود. پس از عرضه این خبر، نرخ اتنا با رشدی ۲۰ درصدی به ۰.۳۹ دلار رسید و نرخ بازار آن به بیش از ۱.۰۹ میلیارد دلار افزایش کرد.

این پیشنهاد مشابه مکانیسم‌های پوششی است که برای قراردادهای آتی بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) به‌کار می‌رود. در این طرح، علاوه بر سولانا، به اضافه کردن سولانای لیکویید استیک‌شده بایننس (BNSOL) و سولانای لیکویید استیک‌شده بای‌بیت (bbSOL) نیز به‌عنوان دارایی‌های پشتیبان واجد شرایط برای USDe اشاره شده است.

این اقدام با هدف تنوع‌بخشی به دارایی‌های پشتیبان دلار مصنوعی و بالا رفتن کارایی آن در حوزه دیفای انجام شده است.

در ماه آگوست، اتنا ارز پایدار USDe را بر بستر بلاکچین سولانا راه‌اندازی کرد. اضافه کردن سولانا به‌عنوان دارایی پشتیبان می‌تواند از طریق فاندینگ ریت SOL، درآمد استاندارد اتنا را بالا رفتن داده و ۲ تا ۳ میلیارد دلار سود باز اضافی فراهم کند.

این امر به اتنا اجازه می‌دهد موجودی USDe را که اکنون ۲.۵ میلیارد دلار می باشد، بالا رفتن داده و تقاضای بازار را تامین کند.

دلار مصنوعی USDe که به‌سرعت به نرخ بازار ۲.۵ میلیارد دلار دست یافته، به‌عنوان اولین راه‌حل پایدار و مقاوم در برابر سانسور در حوزه ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود.

علاوه بر این، اتنا اخیراً ارز پایدار UStb را طی همکاری با کمپانی‌های بلک‌راک (BlockRock) و سکیوریتیز (Securitize) راه‌اندازی کرده که جایگاه USDe را ارتقا کرده است.

در حال حاضر، بر اساس تحلیل‌های تکنیکال، اهداف بعدی نرخ ENA سطوح ۰.۵۰۸۰ و ۰.۶۹ دلار هستند که در صورت عبور از این سطوح، احتمال افزایش آن به سقف ۱.۵ دلار نیز وجود خواهد داشت.ethena-to-use-solana-as-reserves-for-usde-ena-price-shoots-17