خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

انتقاد گسترده جامعه رمزارزها از پیشنهاد بالا رفتن مالیات برای ماینرها!


انتقاد گسترده جامعه رمزارزها از پیشنهاد بالا رفتن مالیات برای ماینرها! | ایران ماین

در تاریخ ۱۵ آگوست، صندوق بین‌المللی پول (IMF) گزارشی را تحت عنوان «بالا رفتن عرضه کربن توسط حوزه هوش مصنوعی و رمزارزها و اثر سیاست‌های مالیاتی بر آن» منتشر کرد و در آن خواستار بالا رفتن قابل توجه مالیات برق ماینرهای رمز ارز و مراکز داده‌‌ هوش‌ مصنوعی شد.

صندوق بین‌المللی پول استدلال می‌کند که این مالیات پیشنهادی می‌تواند انگیزه نهادها را برای به‌کارگیری روش‌های پایدارتر بالا رفتن دهد و این صنایع را با اهداف نزول عرضه کربن جهانی هماهنگ سازد.

در این گزارش، IMF پیشنهاد کرده است که مالیات ۰.۰۴۷ دلاری به ازای هر کیلووات ساعت برای نزول عرضه کربن در حوزه ماینینگ رمزارز وضع شود. اگر اثر آلودگی هوا بر سلامت محلی نیز در نظر گرفته شود، قیمت مالیات به ۰.۰۸۹ دلار بالا رفتن می‌یابد که معادل بالا رفتن ۸۵ درصدی هزینه برق ماینرها است.

صندوق IMF اظهار داشت:

همچنین، این گزارش مالیات ۰.۰۳۲ دلاری به ازای هر کیلووات ساعت را برای مراکز داده‌های هوش‌ مصنوعی پیشنهاد کرده است. این قیمت پایین‌تر به دلیل انتخاب مکان‌های دارای منابع برق سبزتر توسط این مراکز مطرح است.

طبق گزارش، حوزه‌های یادشده در سال ۲۰۲۲، حدود ۲ درصد از تقاضای جهانی برق را به خود اختصاص داده بودند و پیش‌بینی می‌شود که این رقم تا سال ۲۰۲۵ به ۳.۵ درصد برسد. بر اساس گزارش IMF، این میزان معادل مصرف برق کنونی ژاپن، پنجمین مصرف‌کننده بزرگ برق در جهان است.

در مقابل، رهبران این حوزه‌ها با انتقادهای شدید به این گزارش واکنش نشان داده‌اند. دانیل باتن (Daniel Batten)، بررسی‌کننده محیط زیست بیت‌کوین، گزارش IMF را گمراه‌کننده و ضعیف توصیف کرد. وی همچنین تأکید نمود که گزارش IMF تفاوت‌های بین مراکز داده‌ هوش مصنوعی و مراکز ماینینگ رمزارز را نادیده گرفته است.

او اشاره کرد که میزان عرضه کربن در فرآیند ماینینگ بیت‌کوین طی سال‌ها گذشته بالا رفتن نیافته است ولی این موضوع در زمینه هوش مصنوعی صادق نیست.

در سال‌های اخیر، بعضی کشورها مانند ونزوئلا و ایران به دلیل مشکلات انرژی، ماینینگ رمزارز را ممنوع کرده‌اند. با این حال، امروزه ماینرها به دنبال روش‌های پایدار و کارآمد برای ماینینگ بیت‌کوین هستند و بعضی از آنها از انرژی‌های اضافی یا هدررفته استفاده می‌کنند.

گزارش ژانویه کوین‌شیرز (Coinshares) نیز این رویکرد را تأیید می‌کند. در این گزارش تأکید شده که ماینینگ‌کنندگان بیت‌کوین به طور مداوم به دنبال مقرون‌به‌صرفه‌ترین منابع انرژی هستند. این بخش اغلب از انرژی‌های محبوسی که استفاده از آنها در پلتفرم برق به سادگی ممکن نیست، بهره می‌برد.

در نتیجه، استفاده از برق پایدار برای عملیات ماینینگ بیت‌کوین روندی رو به توسعه داشته است. باتن در گزارش قبلی خود تخمین زده بود که حدود ۵۲.۶ درصد از انرژی مصرفی عملیات ماینینگ بیت‌کوین از منابع تجدیدپذیر تأمین می‌شود.

این رقم بالاتر از استفاده انرژی پایدار در حوزه مالی است که حدود ۴۰ درصد برآورد شده است.