خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

انجمن بلاکچین ایران نوزدهمین دورهمی خود را برگزار کرد


انجمن بلاکچین ایران نوزدهمین دورهمی خود را برگزار کرد | ایران ماین

فناوری بلاکچین به عنوان انقلابی در عرصه دیجیتال، توجه متخصصان و سیاست‌گذاران در ایران را به خود جلب کرده است. نوزدهمین دورهمی انجمن بلاکچین ایران، با هدف بررسی فرصت‌ها و چالش‌های این فناوری، گامی مهم در جهت توسعه این حوزه در کشور برداشت.

انجمن بلاکچین ایران در رویداد نوزدهمین دورهمی خود، راهکارهای گسترش فناوری بلاکچین و چالش‌های پیش روی آن در کشور را مورد بررسی قرار داد. این رویداد روز شنبه، ۷ مهر ۱۴۰۳، با حضور متخصصان و علاقه‌مندان به مدت ۳ ساعت و ۱۵ دقیقه در تهران برگزار شد.

سیاوش حیدریه، دبیر کارگروه آموزش انجمن بلاکچین ایران، در ابتدای این دورهمی در سخنرانی خود بر اهمیت توسعه آموزش‌های تخصصی تأکید کرد. وی گفت که هدف ما اطلاع‌رسانی عمومی در رابطه با مزیت‌ها و تهدیدات فناوری بلاکچین با توسعه آموزش‌های رایگان است. حیدریه از برنامه‌های انجمن برای عقد تفاهم‌نامه با مراکز علمی دارای اعتبار و تدوین استانداردهای آموزشی خبر داد. او افزود: «ما برنامه‌هایی برای پشتیبانی از پروژه‌های دانشجویی مرتبط با فناوری بلاکچین داریم و به دنبال ایجاد اعتبار و اعتماد پلتفرم آموزش در میان نهادهای دولتی و حاکمیتی هستیم.»

در ادامه این دورهمی دکتر علی فرح بخش، مدیر واحد مطالعات گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد سخنان خود را به حضار ارائه کرد. فرحبخش توسعه چشمگیر نرخ بازار رمزارزها را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت که نرخ بازار از ۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ به حدود ۲,۰۰۰ میلیارد دلار در حال حاضر رسیده است. فرح بخش بر لزوم تدوین مقررات شفاف در این حوزه تأکید کرد و در ادامه افزود: «طبق بعضی برآوردها، ایرانیان روزانه بین ۱۶ تا ۲۰ میلیون دلار در ۱۲ رمز ارز مختلف مبادله می‌کنند.»

او همچنین به برنامه دولت ایران برای عرضه ریال دیجیتال اشاره کرد و گفت: «این اقدام می‌تواند تحولی در نظام مالی کشور ایجاد کند.

همچنین محمد طهرانی، رئیس کارگروه نشان سازی و زیرساخت، به تشریح معنا نشان سازی پرداخت. او گفت که نشان سازی، جابجایی بخشی از حقوق و تعهدات مربوط به یک دارایی از ناشر به دارنده نشان است. طهرانی نشان‌ها را به سه دسته پرداخت، اوراق بهادار و کاربردی تقسیم‌بندی کرد. او افزود: «ناشر باید سپیدنامه نشان را پیش از جابجایی به تایید کاربران برساند و ادله تامین پشتوانه نشان را ارائه دهد.»

این استاد دانشگاه خاتم راجع به نیازمندی ها زیرساخت دفتر کل توزیع شده توضیح داد: «ثبت و تایید تراکنش‌ها باید توسط حداقل سه میزبان در پلتفرم انجام شود.»

پس از پایان ارائه‌های سخنرانان، پذیرایی و پلتفرم سازی صورت پذیرفت و در پایان این دورهمی، پنل پرسش و پاسخی با حضور اعضای هیئت مدیره، سرکار خانم شریف زاد، آقای سهیل نیکزاد و آقای نیما نعیمی خواه و همچنین آقای کاوه مشتاق در جایگاه مدیر اجرایی انجمن برگزار شد. در این بخش، کمپانی‌کنندگان سؤالات خود را مطرح کردند و از دیدگاه‌های متخصصان بهره‌مند شدند.