خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

اکتبر، ماه طلایی بیت‌کوین؟ پیش‌بینی توسعه شگفت‌انگیز BTC با بالا رفتن نقدینگی جهانی!


اکتبر، ماه طلایی بیت‌کوین؟ پیش‌بینی توسعه شگفت‌انگیز BTC با بالا رفتن نقدینگی جهانی! | ایران ماین

بیت‌کوین (BTC) در آستانه ورود به ماه اکتبر قرار دارد، ماهی که معمولاً از نظر کارایی برای این رمز ارز بسیار مثبت بوده است.

در ۹ مورد از ۱۱ سال گذشته، نرخ بیت‌کوین در ماه اکتبر روندی صعودی داشته و به‌طور میانگین بیش از ۲۲ درصد توسعه کرده است.

پیش‌بینی‌های اخیر نیز بیانگر احتمال بالای ادامه این روند مثبت در اکتبر سال کنونی هستند. با این حال، بیت‌کوین هنوز باید بر بعضی مقاومت‌های کلیدی غلبه کند.

یکی از دلایل اصلی این پیش‌بینی‌های صعودی، بالا رفتن نقدینگی در بازار رمزارزها است که به دنبال سیاست‌های پولی انبساطی فدرال رزرو آمریکا به وقوع پیوسته است.

نزول ۵۰ واحدی نرخ بهره، به‌عنوان کاتالیزوری برای بالا رفتن نرخ در بازار عمل کرده و کارشناسان احتمال ادامه نزول نرخ بهره در ماه‌های آتی را نیز مطرح کرده‌اند.

سایر بانک‌های مرکزی بزرگ، از جمله چین، انگلستان و اتحادیه اروپا، نیز سیاست‌های مشابهی را اتخاذ کرده‌اند که منجر به بالا رفتن نقدینگی جهانی می‌شود؛ موضوعی که به‌طور تاریخی به نفع بیت‌کوین بوده است.

همچنین، تحلیلگران به تأثیرات مثبت تصویب خرید و فروش آپشن ETF بیت‌کوین بلک‌راک (BlackRock) اشاره کرده‌اند. بازار مشتقات معمولاً چندین برابر بزرگ‌تر از بازار اصلی است و شروع این خرید و فروش می‌تواند تقاضای زیادی، به‌ویژه از سوی نهادهای مالی سنتی ایجاد کند.

با توجه به این عوامل، پیش‌بینی‌ها حاکی از آنند که نرخ بیت‌کوین امکان دارد تا پایان اکتبر به رکوردهای جدیدی دست یابد. ولی برای این‌که این توسعه ادامه داشته باشد، بیت‌کوین باید پس از عبور از مقاومت‌ میانگین متحرک ۲۰۰ روزه در حدود ۶۳۹۰۰، بالاتر از پشتیبانی میانگین متحرک ۲۱ هفته‌ای باقی بماند.

در ۲۴ ساعت گذشته، نرخ بیت‌کوین به بالاترین لایه خود در بیش از یک ماه اخیر رسید و تا ۶۴۷۲۰ دلار بالا رفتن یافت. البته در زمان نگارش این خبر، این رمز ارز در محدوده ۶۴۱۷۰ دلار معامله می‌شود.bitcoin-price-prediction-for-october-will-the-uptober-scenario-play-out

در این میان، بعضی از تحلیلگران معتقدند که تا زمانی که نرخ بیت‌کوین به بالای ۶۵ هزار دلار نرسد، نمی‌توان به روند صعودی آن امیدوار بود.