خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

این پیش‌بینی مهم بورسی را از دست ندهید/ طلسم ۴ ماهه بورس شکسته شد


این پیش‌بینی مهم بورسی را از دست ندهید/ طلسم ۴ ماهه بورس شکسته شد | ایران ماین

به گزارش ایران ماین، در این هفته تراز شاخص کل ۱.۹۶ درصد بالا رفتن داشت و تراز شاخص هم‌وزن بورس تهران نیز ۹۳ صدم درصد بالاتر از لایه انتهایی هفته گذشته ایستاد.

پیش بینی بازار سهام هفته/ طلسم چهار ماهه قهر سرمایه حقیقی شکسته شد+ نمودار

اقتصادنیوز نوشت: بورس تهران در روز ابتدای این هفته با محدودیت دو درصدی دامنه نوسان، شاهد ورود ۱۶۱ میلیارد تومانی پول حقیقی به سهام و نزول قابل توجه مالکیت حقیقی در صندوق‌های درآمد ثابت بود. نرخ خرید و فروش خرد نیز که در انتهای هفته قبل در تراز ۱ تا ۲ همتی قرار داشت؛ روز ابتدایی این هفته در لایه هزار و ۵۶۳ میلیارد تومانی قرار گرفت و یکی از کمترین سطوح تاریخی چند سال گذشته را به ثبت رساند. نرخ خرید و فروش خرد در روز یکشنبه تراز هزار و ۸۱۳ میلیارد تومانی را تجربه کرد و روز چهارشنبه نیز پس از ۱۰ روز معاملاتی به لایه ۳ هزار و ۳۲۱ میلیارد تومانی رسید. در این هفته متوسط نرخ خرید و فروش خرد روزانه با ۲۹ درصد بالا رفتن به نسبت هفته قبل تا لایه ۲ هزار و ۱۷۲ میلیارد تومانی بالا آمد. در هفته اول مردادماه شاهد نزول ۶۰۰ میلیارد تومانی مالکیت کدهای حقیقی بودیم و دومین هفته مرداد ماه را با خروج ۲ هزار و ۶۳ میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام پشت سر گذاشتیم. در هفته سوم مرداد نیز ۲ هزار و ۱ میلیارد تومان پول حقیقی دیگر از بازار سهام خارج شد و در چهارمین هفته مردادماه شاهد خروج ۹۱۲ میلیارد تومانی پول حقیقی از بورس تهران بودیم ولی در این هفته پس از ۱۶ هفته، شاهد ورود پول حقیقی به موقعیت‌های سهامی بودیم. تراز شاخص کل بورس تهران نیز در انتهای هفته قبل ۲ میلیون و ۹۹۸ هزار و ۱۱۸ واحد بسته شد و در روز انتهایی این هفته تا لایه ۲ میلیون و ۳۷ هزار و ۲۰۷ واحدی بالا رفتن داشت و بهره‌وری مثبت ۱.۹۶ درصدی را به ثبت رساند. شاخص کل هم‌وزن بورس تهران نیز در این هفته چیزی نزدیک به ۹۳ صدم درصد بالا رفتن داشت و در تراز ۶۳۹ هزار و ۳۰ واحدی ایستاد.

بازار سهام پس از تشدید تنش‌های سیاسی و نظامی خاورمیانه در ۱۰ مرداد ماه با تشدید روند نزولی شاخص‌های سهامی و خروج جریان پول حقیقی روبرو شد. نهاد بورس با تأخیر دو روزه، دامنه نوسان قیمتی اوراق سهام را به مثبت و منفی یک درصد تغییر داد تا از سرعت ریزش شاخص‌های سهامی بکاهد ولی با دور جدید ثبت نام خودرو، لایه حمایتی ۲ میلیون واحدی شاخص کل نیز در روز دوشنبه هفته قبل ریزش کرد تا شورای عالی بورس تهران به دنبال راهکارهای دیگری برای پشتیبانی از بازار سهام باشد. ادامه محدودیت‌های نوسان قیمتی در خرید و فروش سهامی این هفته باعث شد تا تغییر روند بازار سهام سرعت کمی داشته باشد.

030531

این پیش‌بینی مهم بورسی را از دست ندهید/ طلسم ۴ ماهه بورس شکسته شداین پیش‌بینی مهم بورسی را از دست ندهید/ طلسم ۴ ماهه بورس شکسته شدشرایط بازار سهام؛ قبل از آغاز اولین هفته شهریورماه

بورس تهران هفته ابتدایی شهریور ماه را با لایه حمایتی ۲ میلیون واحدی شاخص کل و لایه مقاومتی ۶۴۰ هزار واحدی شاخص هم‌وزن آغاز خواهد کرد. بورس تهران با اعلام اخبار مثبت از سوی بانک مرکزی و نهاد بورس در حال تغییر روند معاملاتی است و در صورت رفع محدودیت‌ نوسان قیمتی می‌تواند با تشدید قدرت خریداران و توسعه نرخ‌های پایانی همراه شود. با این وجود ضعف قدرت خریداران حقیقی در بازار سهام که با خروج متداوم سرمایه حقیقی شکل‌گرفته است؛ احتمالا توانایی توسعه تراز شاخص‌های سهامی را نزول دهد.

با این اوصاف احتمال بالا رفتن نرخ خرید و فروش خرد در هفته گذشته‌رو با توسعه تراز شاخص‌های سهامی وجود دارد. بورس تهران در صورت عدم تشدید تنش‌های خاورمیانه می‌تواند بهره‌وری مناسبی را در هفته آتی تجربه کند و عقب ماندگی اخیر خود را تا حد اندکی جبران کند. در این هفته احتمال توسعه تراز بیشتر شاخص هم‌وزن با توجه به عقب‌ماندگی اخیر این شاخص وجود دارد و احتمال ادامه ورود پول حقیقی به بازار سهام وجود دارد.