خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

بازگشت اعتماد به بازار؛ ETFهای بیت‌کوین ۵۵۶ میلیون دلار جذب کردن کردند!


بازگشت اعتماد به بازار؛ ETFهای بیت‌کوین ۵۵۶ میلیون دلار جذب کردن کردند! | ایران ماین

در تاریخ ۱۴ اکتبر، صندوق‌های ETF اسپات بیت‌کوین بزرگ‌ترین سرمایه ورودی روزانه خود در چهار ماه گذشته را تجربه کردند.

بر اساس داده‌های پلتفرم فارساید اینوستورز (Farside Investors)، این صندوق‌ها روز گذشته به ورودی خالص ۵۵۵.۹ میلیون دلار دست یافتند که بالاترین رقم از اوایل ژوئن به شمار می‌آید. این ورودی بزرگ همزمان با بالا رفتن نرخ بیت‌کوین به سقف دو هفته‌ای خود در ۶۶۵۰۰ دلار ثبت شد.us-spot-bitcoin-etfs-556m-inflows-biggest-day-since-june

نیت گراچی، مدیر اجرایی پلتفرم ای‌تی‌اف استور (ETF Store)، این روز را روزی عظیم برای ETFهای بیت‌کوین توصیف و اعلام کرد که این صندوق‌ها در ۱۰ ماه گذشته، حدود ۲۰ میلیارد دلار ورودی خالص داشته‌اند.

او همچنین افزود که این جریان‌ها بیانگر بالا رفتن تدریجی پذیرش بیت‌کوین توسط کمپانی‌های مشاوره مالی و سرمایه‌گذاران سازمانی است.

در این تاریخ، صندوق کمپانی فیدلیتی با ورودی ۲۳۹.۳ میلیون دلار پیشتاز بود، صندوق کمپانی بیت‌وایز حدود ۱۰۰ میلیون دلار ورودی داشت و صندوق کمپانی بلک‌راک نیز ۷۹.۶ میلیون دلار ورودی ثبت کرد.

همچنین، ورودی سرمایه به صندوق کمپانی آرک حدود ۷۰ میلیون دلار بود و صندوق گری‌اسکیل نیز با ۳۷.۸ میلیون دلار ورودی، اولین ورودی خود در ماه اکتبر را تجربه کرد.

اریک بالچوناس، بررسی‌کننده ارشد بلومبرگ نیز ETFهای بیت‌کوین را با محصولات مبتنی بر طلا مقایسه و به این واقعیت اشاره کرده که از زمان راه‌اندازی صندوق‌های بیت‌کوین، این دارایی پنج بار سقف تاریخی جدیدی به ثبت رسانده است.

در همین حال، نرخ طلا امسال ۳۰ بار رکورد زده، با این حال، صندوق‌های ETF طلا تنها ۱.۴ میلیارد دلار ورودی خالص داشته‌اند که به مراتب کمتر از ورودی تقریبا ۲۰ میلیارد دلاری ETFهای بیت‌کوین است.

از سوی دیگر، صندوق‌های ETF اتریوم با استقبال کمتری نسبت به بیت‌کوین مواجه شده‌اند. جریان‌های سرمایه کمی برای صندوق‌های اتریوم فیدلیتی و اینوسکو وجود دارد و تنها ورودی قابل‌توجه، ورودی ۱۴.۳ میلیون دلاری به صندوق اتریوم بلک‌راک بوده که مجموع ورودی‌های آن را به ۱۷ میلیون دلار رسانده است.