خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

بازگشت بیت‌کوین به کانال ۶۴ هزار دلار! چه عواملی این افت ناگهانی را رقم زدند؟


بازگشت بیت‌کوین به کانال ۶۴ هزار دلار! چه عواملی این افت ناگهانی را رقم زدند؟ | ایران ماین

در ۲۴ ساعت گذشته، نرخ بیت‌کوین (BTC) حدود ۲ درصد نزول یافته و به لایه ۶۴,۵۳۶ دلار رسیده است. این افت همزمان با نزول ۶.۴ درصدی شاخص نیکی ژاپن (Nikkei ۲۲۵) بوده که به زیر ۳۸,۰۰۰ واحد سقوط کرده است.

تحلیلگران بر این باورند که پیروزی شیگرو ایشیبا (Shigeru Ishiba) در انتخابات اخیر احتمالاً منجر به اعمال سیاست‌های پولی سختگیرانه‌تری از سوی بانک مرکزی ژاپن خواهد شد. این مسئله دلواپسی‌ها راجع به بالا رفتن نرخ بهره را تشدید کرده و به حجم فروش در بازار کریپتو دامن زده است.

در بازار رمزارزها، علاوه بر بیت‌کوین، آلت‌کوین‌هایی مانند اتریوم (ETH) و بایننس‌کوین (BNB)، و میم‌کوین‌هایی همچون شیبا اینو (SHIB) و دوج‌کوین (DOGE) نیز با افت نرخ مواجه شده‌اند.

به‌خصوص، شیبا و دوج‌کوین بین ۵ تا ۸ درصد نزول داشته‌اند. در این میان، ریپل (XRP) برخلاف روند کلی بازار عمل کرده و با رشدی ۵.۳ درصدی به محدوده قیمتی ۰.۶۴۵ دلار رسیده است.

لازم به ذکر است که بیت‌کوین در ماه سپتامبر کارایی خوبی داشت و با ۹ درصد توسعه، انتظارات بازار را پشت سر گذاشت. با این حال، تلاش گاوها برای نگه‌داشتن نرخ بیت‌کوین بالاتر از ۶۵,۰۰۰ دلار، تحت تاثیر تغییرات ژاپن و بحران‌های ژئوپلیتیک در خاورمیانه، قرار گرفته و بازار با حجم فروش مواجه شده است.

در حالی که بسیاری از فعالان بازار در انتظار ثبت رکوردی جدید برای نرخ بیت‌کوین پس از نزول نرخ بهره در آمریکا هستند، به نظر می‌رسد که این امر به آسانی محقق نخواهد شد.

گزارش‌ها حاکی از آنند که احساسات اجتماعی پیرامون بیت‌کوین به‌شدت بالا رفته و امکان دارد برای دستیابی به یک رکورد قیمتی جدید، کمی صبر لازم داشته باشد.heres-why-bitcoin-eth-bnb-shib-prices-falling-sharply

در همین حال، بعضی از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که نرخ بیت‌کوین امکان دارد تا پایان سال به ۱۰۰ هزار دلار برسد. ولی بازار همچنان نوسانی خواهد بود؛ زیرا سرمایه‌گذاران در انتظار عرضه داده‌های اشتغال ایالات متحده قبل از آغاز رالی پیش‌بینی شده در ماه اکتبر (Uptober) هستند.