خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

بالا رفتن نوسانات بیت‌کوین؛ سیگنالی صعودی یا هشدار برای سقوط؟!


بالا رفتن نوسانات بیت‌کوین؛ سیگنالی صعودی یا هشدار برای سقوط؟! | ایران ماین

نوسانات بیت‌کوین از سطحی که در زمان دستیابی به اوج تاریخی نرخ خود در ماه مارس داشت، فراتر رفته و همچنان در حال بالا رفتن است.

معامله‌گران بر این باورند که این بالا رفتن نوسانات می‌تواند به خروج نرخ از روند جانبی فعلی کمک کند.

به گفته تحلیلگران، برای آغاز یک روند صعودی، نرخ بیت‌کوین باید بالای ۶۱ هزار دلار افزایش کند و لایه ۶۲ هزار دلار را با موفقیت آزمایش نماید.

در ۲۱ آگوست، نوسانات بیت‌کوین به ۳.۴۲ درصد رسید و از لایه ۳ درصدی سیزدهم مارس (زمان دستیابی به اوج تاریخی نرخ) فراتر رفت. شایان ذکر است که در ۲۶ مارس، نوسانات این رمز ارز به بالاترین لایه خود در سال ۲۰۲۴ یعنی ۴.۲۸ درصد رسیده بود.

اگرچه این شاخص به‌تنهایی سیگنالی صعودی محسوب نمی‌شود، ولی بیانگر احتمال حرکت نرخ بیت‌کوین به خارج از محدوده فعلی است.

بعضی از معامله‌گران هشدار می‌دهند که این نوسانات می‌تواند به نزولی شدن نرخ نیز منجر شود. در همین راستا، یکی از معامله‌گران با نام مستعار تئو تریدر (TheoTrader) بیان کرده که احتمال دارد نرخ بیت‌کوین در ماه سپتامبر به کف قیمتی جدیدی برسد.

از زمان هاوینگ بیت‌کوین در آوریل امسال، نرخ این رمز ارز در محدوده‌ بین ۴۹۸۴۲ تا ۷۲ هزار دلار در نوسان بوده است. بالا رفتن نوسانات می‌تواند با جذب کردن بیشتر معامله‌گران و ایجاد فرصت‌های جدید برای سودآوری، به خروج بازار از این روند کمک کند.

در همین حال، معامله‌گران بازار آینده نیز به روند صعودی نرخ بیت‌کوین امیدوار هستند، به طوری که نسبت قرارداد‌های اختیار فروش به اختیار خرید به ۰.۵۱ رسیده است.

در زمان عرضه این خبر، نرخ بیت‌کوین با افزایشی ۲.۳ درصدی طی ۲۴ ساعت گذشته، به ۶۰۹۲۰ دلار رسیده، ولی همچنان با مقاومت ۶۲ هزار دلار فاصله دارد.bitcoin-volatility-price-impact-crypto-traders-bullish-consolidatio-