خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

برترین سرمایه‌گذاری‌ها در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۴؛ کدام دارایی‌ بیشترین بهره‌وری را داشت؟


برترین سرمایه‌گذاری‌ها در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۴؛ کدام دارایی‌ بیشترین بهره‌وری را داشت؟ | ایران ماین

بیت‌کوین (BTC) در سال ۲۰۲۴، با وجود کارایی ضعیف آن در سه‌ماهه سوم، همچنان به‌عنوان بهترین دارایی از نظر بهره‌وری شناخته می‌شود.

بر اساس گزارش گروه سرمایه‌گذاری دیجیتال نیویورک (NYDIG)، در سه‌ماهه سوم، بیت‌کوین تنها ۲.۵ درصد توسعه داشته است.

با این حال، از ابتدای امسال تا کنون، بیت‌کوین ۴۹.۲ درصد بالا رفتن نرخ را تجربه کرده است؛ آن هم در حالی که در این مدت، عوامل مختلفی نظیر فروش‌های بزرگ و توزیع دارایی‌های صرافی مت گاکس (Mt. Gox) و جنسیس (Genesis)، بر بازار اثر گذاشته‌اند.bitcoin-best-performing-asset-after-weak-q3-nydig-

در شش ماه گذشته، خرید و فروش بیت‌کوین عمدتاً در یک محدوده خاص انجام شده و عوامل مختلفی از جمله توزیع دارایی‌ها و فروش‌های بزرگ توسط دولت‌های ایالات متحده و آلمان بر این موضوع تأثیرگذار بوده‌اند.

با این وجود، در ماه سپتامبر، بیت‌کوین ۱۰ درصد توسعه کرد، در حالی که این ماه معمولاً برای این دارایی نزولی بوده است. همچنین، تقاضا برای صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت‌کوین در ایالات متحده بالا رفته و در سه‌ماهه سوم در مجموع ۴.۳ میلیارد دلار سرمایه ورودی داشته‌اند.

در این میان، کمپانی‌هایی نظیر مایکرواستراتژی (MicroStrategy) و ماراتن دیجیتال (Marathon Digital) نیز ذخایر بیت‌کوین خود را بالا رفتن داده‌اند.

به گفته سیپولارو (Cipolaro)، رئیس بخش مطالعات NYDIG، همبستگی بیت‌کوین با سهام آمریکا در سه‌ماهه سوم به ۰.۴۶ رسیده، ولی بیت‌کوین همچنان به‌عنوان گزینه‌ای مناسب برای تنوع‌بخشی به سبد دارایی‌ها شناخته می‌شود.

در اواخر سه‌ماهه سوم نیز، عوامل سیاسی مانند پشتیبانی دونالد ترامپ از حوزه کریپتو و اقدامات عامل حرکت اقتصادی توسط بانک مرکزی چین، به بهبود بازار کریپتو کمک کرده‌اند.

از طرفی، انتخابات ایالات متحده در ۵ نوامبر می‌تواند اثر قابل‌توجهی بر کارایی بازار در سه‌ماهه چهارم داشته باشد. اگر ترامپ پیروز شود، احتمالاً شاهد بالا رفتن بیشتری در نرخ‌ رمزارزها خواهیم بود.

سیپولارو همچنین به این موضوع اشاره کرده که سه‌ماهه چهارم به‌طور تاریخی برای بیت‌کوین دوره‌ای صعودی است و چندین عامل حرکت می‌توانند موجب تکرار تاریخ شوند.