خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

بررسی سیگنال‌های نگران‌کننده تون‌کوین؛ احتمال ریزش دوباره TON هست؟


بررسی سیگنال‌های نگران‌کننده تون‌کوین؛ احتمال ریزش دوباره TON هست؟ | ایران ماین

نرخ تون‌کوین (TON) پس از افت اخیر به زیر ۵ دلار، مجدداً به بالای این لایه بازگشته است؛ ولی هنوز نشانه‌هایی از احتمال افت نرخ مشاهده می‌شود.

به نظر می‌رسد که در پی بالا رفتن نوسانات و تغییر روندها، معامله‌گران در حال سنجش مجدد موقعیت‌های خود هستند.

بر اساس داده‌های پلتفرم سنتیمنت (Santiment)، فاندینگ ریت تون‌کوین به سمت منفی رفته است. این شاخص بیانگر هزینه نگهداری پوزیشن‌های باز در بازار آینده است و مثبت بودن آن از احساسات صعودی و منفی بودن آن از چشم‌انداز نزولی معامله‌گران حکایت دارد.

همچنین، داده‌های پلتفرم اینتودبلاک (IntoTheBlock) نشان می‌دهند که جریان خالص آدرس نهنگ‌ها طی هفت روز گذشته ۲۰۴ درصد نزول یافته است.

این وضعیت بیانگر آن است که سرمایه‌گذاران بزرگ بیشتر به فروش نشان‌های خود پرداخته‌اند که می‌تواند منجر به نزولی شدن نرخ تون‌کوین در کوتاه‌مدت شود.

در چارت روزانه، تون‌کوین تلاش می‌کند که به لایه ۶ دلار برسد؛ ولی مقاومت ۵.۶۸ دلار مانع از ادامه توسعه آن شده است. این لایه پیش‌تر نیز در ۱۵ سپتامبر جلوی توسعه نرخ را گرفته بود و اکنون به یک مقاومت مهم تبدیل شده که عبور از آن نیازمند فشار خرید زیادی است.

در حال حاضر، مقدار خرید و فروش تون‌کوین برای عبور از این مقاومت کافی به نظر نمی‌رسد.toncoin-traders-position-for-price-drop

در نتیجه، نرخ تون‌کوین امکان دارد به ۵.۲۱ دلار نزول یابد و در شرایط نزولی شدید، احتمال ریزش آن تا محدوده ۴.۸۸ دلار هم وجود دارد. با این حال، اگر نرخ تون‌کوین بتواند بر مقاومت ۵.۶۸ دلار غلبه کند، احتمال افزایش به ۶.۷۱ دلار وجود خواهد داشت.