خانه
ثبت نام / ورود
مقایسه ماینر
سبد خرید
دیدگاه ها

بررسی شرایط بازار و فرصت‌های خرید بیت‌کوین؛ نقطه ورود ایده‌آل کجاست؟


بررسی شرایط بازار و فرصت‌های خرید بیت‌کوین؛ نقطه ورود ایده‌آل کجاست؟ | ایران ماین

در شرایط فعلی بازار، شاخص درون‌زنجیره‌ای بیت‌کوین (BTC) سیگنال‌هایی از یک فرصت خرید مطلوب در نرخ ۵۸,۵۰۰ دلار را ارائه می‌دهند.

به گفته تحلیلگران، نزول جزئی شاخص پوئل (Puell Multiple) می‌تواند فرصتی مناسب برای خرید بیت‌کوین ایجاد کند. به گزارش گریزلی (Grizzly) از کمپانی کریپتوکوانت، شاخص پوئل بیت‌کوین در حال نوسان بین دو لایه بحرانی است.

اگر الگوهای تاریخی حفظ شوند و این شاخص به زیر ۰.۶ برسد، امکان دارد سیگنال یک فرصت خرید مناسب برای سرمایه‌گذاران باشد.bitcoin-indicator-puell-multiple-index-nearing-buy-levels-cryptoquant-

به طور معمول، محدوده بین ۰.۶ و ۰.۸ این شاخص به عنوان “منطقه تصمیم‌گیری” شناخته می‌شود و در گذشته، زمانی که این شاخص به زیر ۰.۶ می‌رفت، معمولاً فرصتی مناسب برای استراتژی خرید پله‌ای یا متوسط هزینه دلاری (DCA) بیت‌کوین فراهم می‌شد.

معامله‌گران معمولاً از این شاخص برای سنجش فعالیت ماینرها استفاده می‌کنند. به طور کلی، شاخص پوئل بالا امکان دارد بیانگر حجم فروش پایین باشد، در حالی که شاخص پوئل پایین می‌تواند نشانه‌ای از حجم فروش بالا باشد.

در حال حاضر، شاخص پوئل در لایه ۰.۶۹ قرار دارد. برای مقایسه، زمانی که بیت‌کوین به بالاترین نرخ تاریخی خود در ۷۳,۶۷۹ دلار در ۱۳ مارس رسید، شاخص پوئل برابر با ۱.۸۸ بود.

به طور مشابه، ماستش (Moustache)، دیگر بررسی‌کننده کریپتو نیز معتقد است که شاخص پوئل یکی از بهترین فرصت‌ها برای خرید در بیش از دو سال اخیر را سیگنال می‌دهد.

او اعلام کرده که این دومین فرصت برتر، پس از فرصت سال ۲۰۲۲، برای خرید و انباشت بیت‌کوین، پیش از شروع موج بعدی است.

با این حال، معامله‌گران همچنان در مورد مدت زمان باقی‌ماندن بیت‌کوین در این محدوده اختلاف نظر دارند. رکت کپیتال (Rekt Capital)، یکی از تحلیلگران معروف حوزه کریپتو، می‌گوید این احتمال وجود دارد که بیت‌کوین بتواند در اواخر ماه سپتامبر از محدوده «انباشت مجدد» خود خارج شود.

با این حال، او معتقد است که نرخ بیت‌کوین به احتمال زیاد تا قبل از «بریک‌اوت در ماه اکتبر»، تثبیت خواهد شد.