خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

بلک‌راک تنها خریدار اتریوم؛ آیا این کمپانی به بازار ETH جان تازه‌ای می‌دهد؟


بلک‌راک تنها خریدار اتریوم؛ آیا این کمپانی به بازار ETH جان تازه‌ای می‌دهد؟ | ایران ماین

به گزارش پلتفرم آرخام اینتلیجنس (Arkham Intelligence)، کمپانی بلک‌راک (BlackRock) تنها صندوق سرمایه‌گذاری ETF بزرگی می باشد که اخیراً اقدام به خرید اتریوم (ETH) کرده است. این صندوق بزرگ در حال حاضر مالک ۳۳۶,۰۵۸ اتریوم به نرخ ۷۶۳.۹۵ میلیون دلار می باشد.

این خبر در شرایطی منتشر می‌شود که صندوق‌های ETF اتریوم با مشکلات زیادی روبرو هستند. از زمان معرفی این صندوق‌ها در اواخر ماه جولای، برداشت سرمایه‌ای به میزان حدود ۴۸۰ میلیون دلار گزارش شده که بیانگر عدم علاقه سرمایه‌گذاران به این ابزارهای مالی و وضعیت چالش‌برانگیز بازار است.

علاوه بر این، نرخ اتریوم نیز کارایی ضعیفی داشته و از ابتدای سال، ۰.۵۴ درصد از نرخ خود را از دست داده است.blackrock-remains-only-ethereum-buyer-among-etfs-

این در حالی است که بیت‌کوین و سولانا به ترتیب ۲۸ درصد و ۲۵ درصد در این بازه توسعه داشته‌اند.

تحلیلگران بازار چندین عامل را در کارایی ضعیف صندوق‌های ETF مؤثر می‌دانند، از جمله باز شدن قفل صندوق ETF اتریوم کمپانی گری‌اسکیل (Grayscale) که منجر به برداشت سرمایه قابل‌توجهی شده است.

با این حال، بعضی از کارشناسان نسبت به بهبود وضعیت امیدوار هستند. اریک بالچوناس، بررسی‌کننده بلومبرگ، معتقد است که با پایان یافتن روند کنونی برداشت سرمایه، احتمال بهبود چشم‌انداز برای صندوق‌های ETF اتریوم و نرخ این رمز ارز وجود دارد.