خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

بیت‌وایز برای عرضه ETF ریپل درخواست داد! آیا SEC موافقت می‌کند؟


بیت‌وایز برای عرضه ETF ریپل درخواست داد! آیا SEC موافقت می‌کند؟ | ایران ماین

کمپانی سرمایه‌گذاری بیت‌وایز (Bitwise) در ایالت دلاویر برای یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) ریپل درخواست داده است. این خبر توسط یک منبع ناشناس تأیید شده و نشان می‌دهد که این درخواست کاملاً واقعی است.

به این ترتیب، ریپل یکی از ارزهای دیجیتالی است که بیت‌وایز در راستای راه‌اندازی ETF‌های کریپتویی به آن پرداخته است. این درخواست در تاریخ ۳۰ سپتامبر به ثبت رسیده و ایالت دلاویر به دلیل مقررات دوستدار کسب‌وکارها و شرایط مالیاتی مناسب، محل انتخابی بیت‌وایز برای این اقدام بوده است.

نیت گراسی، رئیس واحد ETF بیت‌وایز، اعلام کرده که این کمپانی کریپتویی با برنامه‌ریزی دقیق اقدامات خود را پیش می‌برد و این درخواست هم بخشی از استراتژی‌های حساب‌شده آن‌هاست. این موضوع بیانگر تلاش بیت‌وایز برای دریافت تأییدیه لازم برای ETF ریپل، با وجود موانع نظارتی فعلی است.

نکته جالب توجه دیگر، این است که کم‌تر از یک سال پیش، بلک‌راک نیز ETF اتریوم خود را در همین ایالت به ثبت رسانده بود، که این امر نشان از محبوبیت دلاویر برای ثبت پرونده‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال دارد.

تا کنون تأیید رسمی این درخواست از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) اعلام نشده و پیش‌بینی واکنش آن نیز دشوار است. با این حال، ثبت این درخواست خوش‌بینی‌هایی را در میان جامعه طرفداران ریپل ایجاد کرده است.

پس از این خبر، نرخ ریپل که اخیراً به زیر ۰.۵۹ دلار نزول یافته بود، صعود کرد و به ۰.۶۳۳۶ دلار رسید. هرچند این بالا رفتن پایدار نبود و به دلیل افت کلی بازار، نرخ ریپل دوباره نزول یافته و هم‌اکنون در حدود ۰.۶۰ دلار معامله می‌شود.

این حرکت جسورانه به خوبی با استراتژی‌های بیت‌وایز هماهنگ است. شایان ذکر است که بیت‌وایز در ماه آگوست نیز یک کمپانی صادرکننده ETP (محصول قابل معامله در بورس) در اروپا را خریداری کرده بود.

همچنین، برد گارلینگهاوس، مدیر اجرایی ریپل، بر این باور است که به‌زودی شاهد راه‌اندازی ETF‌های مربوط به ریپل، سولانا و کاردانو خواهیم بود.