خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

بیت‌کوین از ۶۳ هزار دلار گذشت! بررسی نمودار ۴ آلت‌کوین‌ در صف جهش نرخ


بیت‌کوین از ۶۳ هزار دلار گذشت! بررسی نمودار ۴ آلت‌کوین‌ در صف جهش نرخ | ایران ماین

در هفته گذشته، خریداران در تلاش بودند تا نرخ بیت‌کوین (BTC) را بالای ۶۲۵۰۰ دلار حفظ کنند. این لایه قیمتی به‌طور قابل‌توجهی بالاتر از کف هفتگی، یعنی ۶۰ هزار دلار می باشد و اقدام معامله‌گران برای خرید در سطوح پایین‌تر را نشان می‌دهد.

اگرچه ماه اکتبر، که معمولاً یکی از بهترین ماه‌های سال برای بازار رمزارزها به شمار می‌رود، شروعی بی‌رمق داشته، ولی تحلیلگران انتظار دارند که شرایط در ادامه بهبود یابد.

یکی از نشانه‌های مثبت برای بازار رمزارزها، احتمال ۹۷ درصدی نزول نرخ بهره توسط فدرال رزرو در جلسه ۷ نوامبر است. این نزول نرخ می‌تواند به ارتقا تمایل به ریسک در بازار کمک کند.

علاوه بر این، نزول تعداد کوین‌هایی که در صرافی‌های متمرکز نگهداری می‌شود نیز می‌تواند بالا رفتن نرخ بیت‌کوین را تحریک کند.

طبق داده‌های کریپتوکوانت (CryptoQuant)، این بازارهای معاملاتی در حال حاضر حدود ۲.۸ میلیون بیت‌کوین در اختیار دارند که کمترین میزان از نوامبر ۲۰۱۸ به حساب می‌آید.

نزول موجودی بیت‌کوین در بازارهای معاملاتی معمولاً به نزول نقدینگی در بازار منجر می‌شود و این موضوع می‌تواند بالا رفتن نرخ‌ها را در پی داشته باشد.

بیت‌کوین در تاریخ ۴ اکتبر پس از آزمایش پشتیبانی میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه خود (۶۰۵۸۹ دلار) بهبود یافته که بیانگر تلاش خریداران برای ایجاد یک کف قوی است.

در حال حاضر، نرخ بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۶۲۲۳۷ دلار) قرار دارد و اگر این لایه حفظ شود، احتمالاً روند صعودی شدت خواهد گرفت و نرخ می‌تواند تا ۶۶۵۰۰ دلار توسعه کند. در این لایه، احتمالاً فروشندگان وارد عمل خواهند شد، ولی اگر خریداران بتوانند بر این مقاومت غلبه کنند، نرخ امکان دارد حتی به ۷۰ هزار دلار بالا رفتن یابد.bitcoin-rise-could-pull-apt-wif-ftm-bgb

در مقابل، اگر خرس‌ها نرخ را به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه برسانند، امکان دارد شاهد سقوط نرخ تا ۵۷۵۰۰ دلار و سپس، تا پشتیبانی ۵۴ هزار دلار باشیم.

آپتوس (APT) پس از خروج از الگوی سر و شانه معکوس در ۲۱ سپتامبر و حفظ موفقیت‌آمیز لایه حمایتی خود در ۲ اکتبر، به توسعه خود ادامه داده است. شیب منحنی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۷.۸۹ دلار) در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز در منطقه مثبت قرار دارد که بیانگر برتری گاوها است.bitcoin-rise-could-pull-apt-wif-ftm-bgb

در حال حاضر، نرخ می‌تواند تا ۱۱ دلار بالا رفتن یابد، ولی اگر به زیر ۷.۶۵ دلار سقوط کند، احتمالاً حرکت اخیر به عنوان یک شکست کاذب تلقی می‌شود و شاهد سقوط نرخ تا ۵.۶۶ دلار خواهیم بود.

فروشندگان سگ کلاهدار (WIF) در تلاشند تا خط روند نزولی را حفظ کنند، ولی نکته مثبت این است که خریداران اجازه نداده‌اند نرخ به زیر منحنی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲.۰۹ دلار) برسد.bitcoin-rise-could-pull-apt-wif-ftm-bgb

اگر خریداران نرخ را بالای خط روند نزولی حفظ کنند، احتمال تغییر روند وجود دارد و نرخ می‌تواند به ۳.۵۰ دلار برسد. در غیر این صورت، اگر نرخ به زیر میانگین متحرک ۲۰ روزه سقوط کند، امکان دارد تا ۱.۷۷ دلار نزول یابد.

فروشندگان فانتوم (FTM) پس از تکمیل الگوی سر و شانه معکوس در ۱۷ سپتامبر، سعی در اصلاح نرخ دارند. اگر نرخ بر مقاومت ۰.۷۰ دلار غلبه کند، روند صعودی ادامه خواهد یافت و احتمال دستیابی به ۰.۹۳ دلار وجود دارد.bitcoin-rise-could-pull-apt-wif-ftm-bgb

در طرف مقابل، اگر نرخ به زیر ۰.۵۵ دلار برسد، این دیدگاه صعودی باطل خواهد شد.

نرخ نشان بیت‌گت (BGB) به روند صعودی خود ادامه داده و موفق به ثبت کف‌های بالاتر شده است. شیب منحنی میانگین متحرک ۲۰ روزه (۰.۹۹ دلار) در حال افزایش است و اگر نرخ به بالای ۱.۰۸ دلار برسد، احتمال بالا رفتن تا ۱.۲۲ دلار وجود خواهد داشت.bitcoin-rise-could-pull-apt-wif-ftm-bgb

در غیر این صورت، اگر نرخ به زیر ۱.۰۲ دلار نزول یابد، تا خط روند صعودی نزول خواهد یافت.