خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

بیت‌کوین در جستجوی قله‌های جدید! نرخ BTC در رالی اکتبر تا کجا اوج می‌گیرد؟


بیت‌کوین در جستجوی قله‌های جدید! نرخ BTC در رالی اکتبر تا کجا اوج می‌گیرد؟ | ایران ماین

در ۲۴ ساعت گذشته، نرخ بیت‌کوین (BTC) برای اولین بار از ۲۹ جولای از مرز ۶۸ هزار دلار عبور کرد و به اوج روزانه ۶۸۳۷۵ دلار رسید. در این میان، پیتر برانت، بررسی‌کننده معروف، پیش‌بینی کرده که بیت‌کوین به زودی به سقف تاریخی جدیدی دست خواهد یافت.

او به الگوی «مثلث پهن‌شونده معکوس» اشاره کرده و انتظار دارد نرخ بیت‌کوین به محدوده ۷۳,۷۳۴ دلار برسد. برانت معتقد است که با وجود ریسک به ریوارد نامتناسب، احتمال رسیدن به این هدف حدود ۵۰ درصد است.bitcoin-hits-68k-as-japan-to-announce-big-stimulus-peter-brandt-predicts-new-ath

از سوی دیگر، گزارش‌ها حاکی از آنند که ژاپن در حال برنامه‌ریزی برای اعلام یک بسته عامل حرکت اقتصادی بزرگ است. این بسته به‌منظور ارتقا اقتصاد کشور، بالا رفتن سرمایه‌گذاری و توسعه دستمزدها ارائه خواهد شد.

به گفته کازوهیکو آئوکی، معاون دبیرکل کابینه ژاپن، این بسته از تزریق ۸۷ میلیارد دلاری سال گذشته فراتر خواهد رفت. این رویداد باعث بالا رفتن اعتماد به بازارهای مالی و توسعه نرخ بیت‌کوین شده است.

علاوه بر بسته عامل حرکت اقتصادی ژاپن، عوامل دیگری نیز در توسعه بیت‌کوین تأثیرگذار بوده‌اند. بالا رفتن علاقه سازمانی به بیت‌کوین و ورود مداوم سرمایه به ETFهای اسپات این رمزارز در آمریکا، از دیگر عوامل مهم به شمار می‌روند.

داده‌ها نشان می‌دهند که ETFهای اسپات بیت‌کوین آمریکا تنها در دو روز اول هفته، بیش از ۹۲۶ میلیون دلار ورودی داشته‌اند. پذیرش بالای بیت‌کوین توسط کمپانی‌هایی مانند متاپلنت (Metaplanet) و مایکرواستراتژی نیز موجب ارتقا اعتماد بازار شده است.

با این حال، در حال حاضر، نرخ بیت‌کوین به زیر ۶۸ هزار دلار نزول یافته و در محدوده ۶۷,۳۴۲ دلار معامله می‌شود. طبق داده‌ها، سود باز قراردادهای آتی این رمزارزها نیز حدود ۳ درصد بالا رفتن داشته است.

جدای از این روندهای صعودی، پیش‌بینی‌های اخیر نشان می‌دهند که نرخ بیت‌کوین در رالی ماه اکتبر می‌تواند از مرز ۸۷,۰۰۰ دلار عبور کند و تا نوامبر ۲۰۲۴ از محدوده ۹۵,۶۰۰ دلار نیز فراتر رود.