خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

بیت‌کوین در مسیر افزایش به بالای ۶۳ هزار دلار! اقدامات جدید چین چه تأثیری دارد؟


بیت‌کوین در مسیر افزایش به بالای ۶۳ هزار دلار! اقدامات جدید چین چه تأثیری دارد؟ | ایران ماین

روز شنبه، خریداران بیت‌کوین (BTC) تلاش دیگری برای تثبیت نرخ این رمز ارز بالای لایه ۶۳ هزار دلار انجام دادند. این در حالی است که میزان بسته‌های عامل حرکت مالی اعلام‌شده توسط چین کمتر از انتظار بوده و احتمال جابجایی سرمایه به بازار سهام این کشور نزول یافته است.

لان فوآن، وزیر دارایی چین، در جلسه‌ای اعلام کرد که پشتیبانی بیشتری از بخش مسکن و دولت‌های محلی بدهکار انجام خواهد شد، ولی جزییات بیشتری راجع به برنامه‌های دولت برای بالا رفتن مصرف داخلی ارائه نکرد.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که این برنامه‌ها برای جلوگیری از تورم منفی در اقتصاد بزرگ چین ضروری هستند. وزارت خزانه‌داری چین همچنین از بالا رفتن بدهی خبر داد، ولی اطلاعات دقیقی راجع به بسته‌های عامل حرکت مالی منتشر نکرد که این موضوع امکان دارد فعالان بازار را ناامید کند.

تحلیلگران معتقدند که در هفته آینده بازار سهام چین امکان دارد واکنش منفی نشان دهد و این مسئله، سرمایه‌گذاران بزرگ را از جابجایی سرمایه از بازار رمزارزها به بازار سهام بازخواهد داشت.

بر اساس داده‌های بازار، هرچند نرخ بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته به بالای ۶۳۴۰۰ دلار رسید، ولی نتوانست این لایه را ثابت نگه دارد و اکنون به محدوده ۶۲۸۸۰ دلار عقب‌نشینی کرده است.bitcoin-takes-another-shot-at-635k-as-chinas-vague-fiscal-stimulus-deters-capital-shift-

اگر نرخ بیت‌کوین بتواند بر خط روند نزولی خود غلبه کند، این به معنی پایان نزول از سقف ماه سپتامبر و ادامه روند صعودی از کف‌های اوایل سپتامبر، یعنی زیر ۵۳ هزار دلار خواهد بود.

در حال حاضر، مقاومت بعدی در حدود ۶۹ هزار دلار و پشتیبانی مهم نرخ در ۵۸۸۹۰ دلار قرار دارد.