خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

بیت‌کوین دوباره به زیر ۶۰ هزار دلار سقوط کرد! پشت پرده این ریزش ناگهانی چیست؟


بیت‌کوین دوباره به زیر ۶۰ هزار دلار سقوط کرد! پشت پرده این ریزش ناگهانی چیست؟ | ایران ماین

روند نزولی اخیر نرخ بیت‌کوین (BTC) که آن را به محدوده ۵۹ هزار دلار رسانده، دلواپسی‌هایی را در بازار ایجاد کرده است. به نظر می‌رسد ترکیبی از عوامل اقتصادی و روندهای بازار در پشت این سقوط ناگهانی قرار داشته باشد.

یکی از دلایل اصلی این افت، فروش عمده بیت‌کوین توسط یکی از نهنگ‌های بازار عنوان شده است.

گزارش اخیر پلتفرم ویل آلرت (Whale Alert) نشان می‌دهد که یک نهنگ رمز ارز، پیش از افت نرخ، ۲۳۰۰ بیت‌کوین به نرخ ۱۴۱.۸۱ میلیون دلار را به صرافی کراکن (Kraken) منتقل کرده که فروش آن‌ها می‌تواند فشار زیادی بر بازار رمز ارز وارد کند.

علاوه بر این، گزارش‌های اخیر نشان می‌دهند که سرمایه‌گذاران در آستانه عرضه نتایج مالی کمپانی‌های بزرگ، به ویژه کمپانی‌هایی مانند انویدیا (NVIDIA)، رویکرد محتاطانه‌ای اتخاذ کرده‌اند. نتایج مالی این کمپانی‌ها که در هفته جاری گزارش می‌شود، اثر قابل‌توجهی بر جو عمومی بازار خواهد داشت.

همچنین، داده‌های اقتصادی مانند شاخص هزینه‌های مصرفی شخصی (PCE) آمریکا نیز نقش کلیدی در تعیین میزان فشار تورمی ایفا خواهند کرد. اگر این داده‌ها بالاتر از حد انتظار باشند، می‌توانند تأثیری منفی بر بازار داشته باشند.

علاوه بر این، داده‌های شغلی ایالات متحده که قرار است در تاریخ ۶ سپتامبر منتشر شود، می‌تواند بر تصمیم‌گیری‌های آینده فدرال رزرو در مورد نرخ بهره تأثیرگذار باشد. طبق داده‌های ابزار فد واچ (CME FedWatch)، احتمال افت ۲۵ واحدی نرخ بهره در نشست سپتامبر فدرال رزرو، حدود ۶۶ درصد است.

نرخ بیت‌کوین طی ۲۴ ساعت گذشته با کاهشی ۶ درصدی به ۵۹,۴۴۰ دلار رسیده است. از سوی دیگر، مقدار خرید و فروش ۲۴ ساعته آن با جهشی ۴۶ درصدی به ۴۱.۵ میلیارد دلار بالا رفته است.bitcoin-drops-below-59k-reasons-why-btc-price-is-falling-today

شاخص سود باز خرید و فروش آتی این رمز ارز نیز در همین مدت با نزول بیش از ۷ درصدی به ۳۱.۰۹ میلیارد دلار رسیده و تنها در یک ساعت گذشته، ۲۶.۳۵ میلیون دلار از پوزیشن‌های بیت‌کوین لیکویید شده است.

مجموع پوزیشن‌های لیکویید شده بازار رمز ارز طی ۲۴ ساعت گذشته نیز به ۳۱۲.۹۴ میلیون دلار می‌رسد.

با این حال، پیش‌بینی‌ها حاکی از آنند که اگر بیت‌کوین بتواند بر سطوح مقاومتی کلیدی خود غلبه کند، امکان دارد به زودی به ۶۵ هزار دلار برسد.