دیدگاه ها

بیت کوین کش چیست؟ ویژگی های این ارز دیجیتال


 بیت کوین کش یک ارز دیجیتال مبتنی بر شبکه بلاک چین است این ارز درواقع یک انشعاب بیت کوین محسوب میشود که با توجه به اختلاف نظرات فعالان بیت کوین در سال 2017 ساخته شد.

بیت کوین کش چیست؟

Bitcoin Cash ارز دیجیتالی است که خود را "پول الکترونیکی همتا به همتا" می نامد. کش (Cash) در زبان انگلیسی به معنی پول نقد است و به عبارتی میخواهد بیت کوینی باشد که با افزایش سرعت تراکنش بتوان از آن به عنوان پول استفاده کرد.

یکی از مشکلات مقیاس پذیری یا همان کند بودن تراکنش ها و بالا بودن نرخ کارمزد باعث پیدایش بیت کوین کش شد و این ارز دیجیتال با افزایش حجم بلاک تا 32 مگابایت نسبت به حجم بلاک بیت کوین تا 1 مگابایت امکان پردازش تراکنش بیشتری را فراهم می کند.

بیت کوین کش چیست

شباهت بیت کوین با بیت کوین کش

  • هردوی آنها برای تایید تراکنش و تولید سکه ها از مکانیسم اجماع اثبات کار (POW) یا همان استخراج از طریق ماینر استفاده می کنند
  • هر دو به 21 میلیون واحد محدود هستند

شباهت بیت کوین با بیت کوین کش

ویژگی بیت کوین کش نسبت به بیت کوین

همانطور که در بالا گفته شد حجم بلاک بیت کوین کش نسبت به بیت کوین بیشتر است که باعث پایین بودن نرخ کارمزد انتقال و سرعت بیشتر این رمزارز می شود همچنین شبکه می تواند تراکنش های بیشتری را انجام دهد اما در شبکه بیت کوین در زمان فعالیت زیاد حجم شبکه پر می شود و لیست تراکنش ها باید در صف انتظار بمانند که این عمل باعث کند شدن روند انتقال و بالا رفتن نرخ کارمزد شبکه می شود.

چرا ارزش بیت کوین بیشتر از بیت کوین کش است؟

برای پاسخ به این سوال میتوانیم موضوع را با دو تئوری بررسی کنیم:

1- تئوری اقتصادی: در این نظریه کاربران معتقد بالا بودن نرخ کارمزد و کندی شبکه برای ارزش دارایی ها مفید است. این هزینه های بالا نرخ کارمزد مردم را ترغیب به نگهداری بیت کوین میکند و باعث رشد نرخ بیت کوین می شود.

2- تئوری اجتماعی: برخی از مردم معتقد هستند چون بیت کوین از ارزش بالاتری برخوردار است مردم بیشتر به سمت آن جذب می شوند و باعث محبوبیت بیشتر و بالا رفتن نرخ بیت کوین می شود.

چرا ارزش بیت کوین بیشتر از بیت کوین کش است؟

کیف پول های رایج

  • تراست والت (کیف پول نرم افزاری بر روی موبایل)
  • کوینومی (کیف پول نرم افزاری بر روی موبایل و کامپیوتر)
  • کیف پول اتمیک (کیف پول نرم افزاری بر روی موبایل و کامپیوتر)
  • کیف پول Bitcoin.com (کیف پول نرم افزاری بر روی موبایل و کامپیوتر)
  • کیف پول لجر (سخت افزاری)
  • کیف پول ترزور (سخت افزاری)

0 رای
امتیاز از خریداران