خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

بیت‌کوین یا اتریوم؛ کدام‌یک در جذب کردن سرمایه‌گذاران سازمانی موفق‌تر بوده است؟


بیت‌کوین یا اتریوم؛ کدام‌یک در جذب کردن سرمایه‌گذاران سازمانی موفق‌تر بوده است؟ | ایران ماین

کمپانی کوین‌شیرز (CoinShares) در جدیدترین گزارش هفتگی خود راجع به صندوق‌های رمز ارز، اعلام کرده که این محصولات سرمایه‌گذاری در هفته منتهی به ۱۱ آگوست مجموعاً ۱۷۶ میلیون دلار سرمایه ورودی داشته‌اند.

بر اساس این گزارش، صندوق‌های ETF اسپات اتریوم بیشترین سود را از اصلاح بازار برده و طی هفت روز گذشته ۱۵۵ میلیون دلار سرمایه جذب کردن کرده‌اند که ۸۸ درصد از کل ورودی‌ها را شامل می‌شود. در بازه ماهانه نیز، صندوق‌های سرمایه‌گذاری اتریوم با ورودی خالص ۱۵۰ میلیون دلاری پیشرو بوده‌اند.

به این ترتیب، مجموع سرمایه ورودی به صندوق‌های سرمایه‌گذاری اتریوم از ابتدای سال ۲۰۲۴ تا کنون به ۸۶۲ میلیون دلار می‌رسد که بالاترین میزان از سال ۲۰۲۱ به شمار می‌رود.

در تاریخ ۱۲ آگوست، گزارش شد که صندوق‌های ETF اسپات اتریوم اولین هفته با جریان سرمایه مثبت را از زمان راه‌اندازی تجربه کرده‌اند. طبق گزارش‌ها، این ۹ محصول تازه راه‌اندازی شده در هفته‌ای که از ۵ آگوست شروع شده، جریان خالص مثبت تقریبا ۱۰۵ میلیون دلار را ثبت کرده‌اند.

در میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری اتریوم، صندوق ETF کمپانی بلک‌راک کارایی درخشانی داشته و مجموع ورود سرمایه به این صندوق تا زمان نگارش این خبر به بیش از ۹۰۱ میلیون دلار رسیده و به آستانه ۱ میلیارد دلار نزدیک شده است.

در همین مدت، ورودی سرمایه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیت‌کوین تنها ۱۳ میلیون دلار بوده و خروجی آن‌ها از ابتدای ماه تا کنون به ۳۶۶ میلیون دلار رسیده است.

جالب اینجاست که صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیت‌کوین بیشترین میزان خروجی خود را از ماه می ۲۰۲۳ (مجموعاً ۱۶ میلیون دلار) تجربه کرده‌اند. این امر باعث نزول دارایی‌های تحت مدیریت صندوق‌های BTC به پایین‌ترین لایه خود از آغاز سال ۲۰۲۴ شده است.

حتی صندوق‌های متشکل از چند دارایی یا آلت‌کوین نیز کارایی بهتری نسبت به صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیت‌کوین داشته‌اند و ورودی ۱۸.۳ میلیون دلاری را ثبت کرده‌اند.