خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

تأیید ETF سولانا با مانع روبرو شد! ماجرا چیست؟


تأیید ETF سولانا با مانع روبرو شد! ماجرا چیست؟ | ایران ماین

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) به سولانا به عنوان یک اوراق بهادار نگاه می‌کند. همین موضوع باعث شده فرم‌های ۱۹b-۴ ون‌اک (VanEck) و ۲۱شیرز (۲۱Shares) از وب‌سایت خرید و فروش بورس آپشن شیکاگو (Cboe) حذف شوند.

به گفته یک منبع آگاه، SEC راجع به وضعیت اوراق بهادار بودن سولانا ابراز دلواپسی کرده و به همین دلیل فرم‌های ۱۹b-۴ برای ثبت صندوق قابل معامله در بورس (ETF) اسپات سولانا، به فهرست فدرال ارسال نشدند.

قابل توجه است که ارسال این فرم‌ها برای تأیید ETF بسیار اهمیت دارد و شرایط و افشا‌های لازم برای لیست شدن ETF در بورس را مشخص می‌کنند. در واقع فرم‌های ۱۹b-۴ صلاحیت بیانیه‌های ثبت‌نام S-۱ را برای عملیاتی شدن تعیین می‌کنند.

با وجود حذف فرم‌های ۱۹b-۴ مربوط به ETF سولانا از وب‌سایت Cboe، بیانیه ثبت‌نام S-۱ ون‌اک هنوز در سیستم ثبت‌نام SEC موجود است. با این حال، بیانیه ثبت‌نام S-۱ مربوط به ۲۱شیرز در نتایج جست‌وجو دیده نمی‌شود. این تغییرات بیانگر احتیاط مداوم SEC است.

بر اساس اظهارات هستر پیرس، یکی از کمیسیونرهای SEC، این نهاد نظارتی برای تأیید ETF سولانا نیاز به دلایل قانع‌کننده‌تری دارد. فرد ریسپولی، وکیل دادگستری، گفت که این موضوع تعجب‌آور نیست؛ زیرا SEC قبلاً سولانا را به عنوان یک اوراق بهادار معرفی کرده است.

این موضع به ژوئن ۲۰۲۳ برمی‌گردد؛ زمانی که SEC دوازده نشان از جمله: سولانا، کاردانو، پالیگان، سندباکس و … را به عنوان اوراق بهادار اعلام کرد.

این نهاد نظارتی اعلام کرده که این نشان‌ها از ابتدای عرضه به عنوان “قراردادهای سرمایه‌گذاری” ارائه شده‌اند. این مسئله استدلالی برای اوراق بهادار بودن آنها است.

در چنین شرایطی به نظر می‌رسد که آمریکا در صدور ETF سولانا از دیگر کشورها عقب می‌افتد و کانادا با ETF سولانا دوباره برنده خواهد شد.