خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

تاریخ‌نگاری بیت‌کوین: ماجرای سفری ۱۵ ساله با ۸،۷۰۰،۰۰۰،۰۰۰ درصد توسعه!


تاریخ‌نگاری بیت‌کوین: ماجرای سفری ۱۵ ساله با ۸،۷۰۰،۰۰۰،۰۰۰ درصد توسعه! | ایران ماین

نوسانات شدید نرخ بیت‌کوین طی بیش از یک دهه اخیر، توجه معامله‌گران و سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است.
بر اساس داده‌های تاریخی، اولین نرخ تبادل بیت‌کوین ۱۵ سال پیش در ۵ اکتبر ۲۰۰۹ در صرافی نیو لیبرتی استاندارد (New Liberty Standard) تعیین شد. طبق گفته پیت ریزو (Pete Rizzo)، تاریخ‌نگار بیت‌کوین، از آن زمان تا کنون، نرخ این رمز ارز پیشرو ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون درصد بالا رفته است.
در آن زمان، هر ۱۳۰۹.۰۳ بیت‌کوین، ۱ دلار نرخ داشت که این نرخ بر اساس هزینه برق لازم برای ماینینگ تعیین شده بود. اولین تراکنش دلاری بیت‌کوین نیز توسط مارتی مالمی (Martti Malmi)، دانشمند فنلاندی، انجام شد که ۵۵۵۰ بیت‌کوین را تنها در ازای ۵ دلار از طریق پی‌پل (PayPal) فروخت.

در روزهای اولیه بیت‌کوین، مالمی موفق به ماینینگ ۵۵ هزار بیت‌کوین شد. ولی او در سال ۲۰۱۲، زمانی که نرخ بیت‌کوین زیر ۳۰ دلار بود، ذخایر خود را فروخت تا آپارتمانی در هلسینکی بخرد. مالمی بقیه بیت‌کوین‌های خود را نیز هنگام نقل مکان به ژاپن نقد کرد. او می‌توانست با نگه‌داری از بیت‌کوین‌هایش، به یک میلیاردر تبدیل شود، ولی بیان کرد که هدف اصلی او هرگز کسب درآمد نبوده و این بیت‌کوین‌ها را تنها به دلیل درخواست ساتوشی ناکاموتو برای حفظ کارایی نود خود ماینینگ کرده است.