خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

تحلیل تکنیکال ایپ کوین؛ نشان APE آماده شروع یک روند صعودی است!


تحلیل تکنیکال ایپ کوین؛ نشان APE آماده شروع یک روند صعودی است! | ایران ماین

اخیراً نشانه‌هایی از بهبود در چارت ایپ‌کوین (APE) مشاهده شده و نرخ این رمز ارز توانسته از الگوی کانال نزولی خود در تایم‌فریم روزانه خارج شود. این حرکت، امیدها را برای وقوع یک تغییر روند صعودی بالا رفتن داده است.

پس از حجم فروش سنگین در هفته‌های گذشته، نرخ APE طی هفته گذشته ۵۲ درصد توسعه داشته و به لایه مقاومتی ۰.۸۷ دلار رسیده است. ولی سؤال اینجا است که آیا گاوها می‌توانند این روند صعودی را حفظ کنند یا خیر؟

ایپ‌کوین با خروج از الگوی نزولی خود، تغییر قابل توجهی در احساسات بازار ایجاد کرده است. در زمان نگارش این مطلب، نرخ APE با کاهشی ۴.۵ درصدی به ۰.۷۹۸۳ دلار رسیده است.

طبق شاخص VPVR (مقدار خرید و فروش قابل مشاهده)، نرخ در منطقه‌ای با نقدینگی بالا قرار دارد که بیانگر احتمال تثبیت نرخ در محدوده ۰.۷ تا ۰.۸۷ دلار در کوتاه‌مدت است.apecoin-bulls-reclaim-key-levels-and-that-means

برای ادامه روند صعودی، خریداران باید بر مقاومت ۰.۸۷ دلار غلبه کنند. در صورتی که این لایه شکسته شود، احتمال بازآزمایی میانگین متحرک ۲۰۰ روزه در ۱.۰۶۲ دلار، وجود خواهد داشت. شکسته شدن این مقاومت به عنوان محرکی برای یک روند صعودی قوی‌تر عمل خواهد کرد.

از طرف دیگر، نزدیک‌ترین پشتیبانی در ۰.۶۹۹ دلار و نزدیک به میانگین متحرک ۲۰ و ۵۰ روزه قرار دارد. اگر کندل نرخ زیر این سطوح بسته شود، احتمال سقوط تا پشتیبانی ۰.۵۴۱ دلار وجود خواهد داشت.

در حال حاضر، اندیکاتور شاخص قدرت نسبی (RSI) در ۶۵.۸۷ قرار دارد که نشان می‌دهد بازار هنوز به محدوده اشباع خرید نرسیده، ولی امکان دارد شاهد اصلاح یا تثبیت نرخ در کوتاه‌مدت باشیم.

از طرفی، مقدار خرید و فروش مشتقات ایپ‌کوین بیش از ۱۵۱ درصد بالا رفته و به ۵۰۱.۳۱ میلیون دلار رسیده است.

همچنین، نسبت خرید و فروش خرید به فروش در صرافی بایننس به ۰.۷۹۲۸ رسیده که بیانگر برتری خفیف خرید و فروش فروش است، ولی در صرافی اوکی‌ایکس (OKX) این نسبت ۱.۳۸ است که دیدگاه مثبت معامله‌گران را نشان می‌دهد.

در نهایت، حرکت نرخ در روزهای آینده به توانایی گاوها در غلبه بر مقاومت ۰.۸۷ دلار و میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه بستگی دارد.