خانه
ثبت نام / ورود
مقایسه ماینر
سبد خرید
دیدگاه ها

تحلیل و پیش‌بینی نرخ نات‌کوین و پال ای‌آی؛ چه بر سر نشان‌های تلگرامی خواهد آمد؟


تحلیل و پیش‌بینی نرخ نات‌کوین و پال ای‌آی؛ چه بر سر نشان‌های تلگرامی خواهد آمد؟ | ایران ماین

همان‌طور که در خبرهای قبلی رمزارز نیوز هم گزارش شد، پس از دستگیری پاول دورف، ارزهای دیجیتال مرتبط با پیام‌رسان تلگرام دچار افت شدیدی شدند.

علاوه بر تون‌کوین (TON)، نات‌کوین (NOT) و پال ای‌آی (PAAL AI) از جمله پروژه‌های کلیک برای کسب درآمد (tap-to-earn) هستند که پس از این حادثه، افت قابل‌توجهی را تجربه کردند.

پس از دستگیری دورف، نرخ نات‌کوین، بیش از ۲۵ درصد نزول یافته و به ۰.۰۰۸۸ دلار رسید. این در حالی است که نرخ پال ای‌آی نیز بیش از ۸ درصد نزول یافته و به ۰.۲۰ دلار رسیده است. این افت نرخ‌ها باعث ایجاد دلواپسی‌هایی در مورد آینده این ارزهای دیجیتال شده است.

نات‌کوین که یکی از ارزهای دیجیتال تلگرام است، در تاریخ ۲۲ آگوست با نرخ ۰.۰۱۰ دلار معامله می‌شد و نشانه‌هایی برای بازپس‌گیری ۰.۰۱۲ دلار داشت. ولی دستگیری پاول دورف این پیش‌بینی‌ها را نقض کرد و نرخ نات‌کوین به زیر خط روند نزولی نزول یافت.telegram-coin-decline-after-durov-arrest-

در این میان، شاخص قدرت خرسی/گاوی (BBP) که قدرت خریداران و فروشندگان را اندازه‌گیری می‌کند، به منطقه منفی سقوط کرده است. این موضوع نشان می‌دهد که فروشندگان در بازار غالب هستند و امکان دارد نرخ نات‌کوین بیشتر از این نزول یابد.

علاوه بر این، نقشه حرارتی لیکوییدیشن‌ها هم نشان می‌دهد که نات‌کوین امکان دارد به نزول خود ادامه دهد. نقشه حرارتی، سطوح قیمتی را نشان می‌دهد که در آن سطوح امکان دارد لیکوییدیشنی در مقیاس بزرگ رخ دهد.

بر اساس این شاخص، هرچه تمرکز نقدینگی در یک نقطه بیشتر باشد، احتمال حرکت نرخ به سمت آن منطقه بیشتر می‌شود. طبق نقشه، در لایه ۰.۰۰۹۰ دلار تمرکز نقدینگی بالا است و امکان دارد نرخ به این لایه نزول یابد.telegram-coin-decline-after-durov-arrest-

با وجود این موارد، در زمان نگارش این خبر، نرخ نات کوین با بهبود مواجه شده و در محدوده ۰.۰۰۹۵ دلار قرار دارد.

پال ای‌آی نیز پس از دستگیری پاول دورف، با افت نرخ روبرو شد. این رمز ارز در تلاش بود به نرخ ۰.۲۳ دلار برسد، ولی پس از این حادثه، نرخ آن به ۰.۱۹ دلار نزول یافت.

در این میان، شاخص قدرت نسبی (RSI) پال ای‌آی نیز از محدوده خنثی، یعنی ۵۰ به سمت پایین به حرکت در آمده که بیانگر توقف حرکت صعودی است. لازم به ذکر است که ادامه دستگیری دورف می‌تواند به نزول بیشتر نرخ پال ای‌آی منجر شود و آن را به ۰.۱۵ دلار برساند.telegram-coin-decline-after-durov-arrest-

در میان این دلواپسی‌ها، بعضی از معامله‌گران معتقدند که دورف امکان دارد به زودی آزاد شود. برلی مثال، دن کریپتو تریدز، یکی از این معامله‌گران، بر این باور است که دلایل دستگیری دورف (عدم کنترل محتوای تلگرام) امکان دارد کافی نباشد و او به زودی آزاد خواهد شد. اگر این اتفاق بیفتد، ارزهای تلگرامی مانند نات‌کوین و پال ای‌آی امکان دارد با یک بازگشت قوی مواجه شوند. در این صورت، نرخ نات‌کوین می‌تواند به ۰.۰۱۲ دلار برسد و نرخ پال ای‌آی به ۰.۳۰ دلار بالا رفتن یابد.