خانه
ثبت نام / ورود
مقایسه ماینر
سبد خرید
دیدگاه ها

تلاش مجدد برای ترور ترامپ! بازار کریپتو با موج جدیدی از نوسانات روبرو می‌شود؟


تلاش مجدد برای ترور ترامپ! بازار کریپتو با موج جدیدی از نوسانات روبرو می‌شود؟ | ایران ماین

در ۲۴ ساعت گذشته، نرخ اتریوم (ETH) نزدیک به ۶ درصد نزول یافت و از بالاترین لایه روزانه ۱۵ سپتامبر در ۲۴۲۵ دلار، به ۲۲۶۰ دلار در ۱۶ سپتامبر رسید. این افت نرخ در حالی رخ داده که بازار رمزارزها به دلیل دلواپسی‌های عمومی ۴.۵ درصد افت کرد و نرخ کل بازار به ۲.۱۲ تریلیون دلار نزول یافت.

طبق گزارش‌ها، در تاریخ ۱۵ سپتامبر، دونالد ترامپ از یک تلاش دیگر برای ترور جان سالم به در برد. پس از اعلام این خبر، بعضی از رمزارزهای مرتبط با او افت چشمگیری را تجربه کردند.

در میان ارزهای دیجیتال برتر بازار نیز، اتریوم بیشتر از دیگر رمزارزها تحت اثر قرار گرفت. این نزولی شدن نرخ با موجی از ترس، عدم قطعیت و شک (FUD) همراه بوده و حتی تحلیلگران بازار نیز به انتقاد از کارایی اتریوم پرداخته‌اند.

بر اساس داده‌های بازار، در ۱۵ سپتامبر نرخ جفت‌ارز معاملاتی ETH/BTC به پایین‌ترین لایه خود از آوریل ۲۰۲۱ رسید و به ۰.۰۳۸ سقوط کرد.eth-falls-6-percent-trump-assassination-attempt-rate-cuts-fud-wave

در این میان، داده‌های درون زنجیره‌ای نیز نشان می‌دهند که یک نهنگ اتریوم پس از ۸ سال، فعالیت خود را آغاز کرده و دارایی‌های خود به نرخ ۳۷ میلیون دلار را به فروش گذاشته است.

همچنین، دو نهنگ دیگر نیز اتریوم‌های خود را به صرافی کوین‌بیس منتقل کرده‌اند. طبق گزارش‌ها، نهنگ اول ۱۴۰۸۱ اتریوم و نهنگ دوم ۱۳۹۷۷ اتریوم را به این صرافی جابجایی داده‌اند.

این تغییرات در آغاز هفته‌ای حساس برای ایالات متحده رخ داده؛ زیرا فدرال رزرو در حال آماده شدن برای تصمیم‌گیری راجع به نزول نرخ بهره در ۱۸ سپتامبر است. احتمال افت ۲۵ واحدی این نرخ، ۴۱ درصد و احتمال افت ۵۰ واحدی آن، ۵۹ درصد برآورد شده است.

پیش‌تر، بعضی از تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند که نزول نرخ بهره می‌تواند به عنوان یک رویداد «فروش اخبار» عمل کند و باعث افت بیشتر بازار کریپتو شود.

شایان ذکر است که پس از عرضه خبر ترور نافرجام ترامپ در روز گذشته، بعضی از میم‌کوین‌های مرتبط با او مانند ماگا (MAGA) و ترامپ (TRUMP) نیز به ترتیب ۷ و ۱۲ درصد سقوط کردند.