خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

تهدیدات و فرصت‌ها؛ آیا ایردراپ‌ها راهی مطمئن برای کسب درآمد هستند؟


تهدیدات و فرصت‌ها؛ آیا ایردراپ‌ها راهی مطمئن برای کسب درآمد هستند؟ | ایران ماین

ایردراپ‌های کریپتویی این‌ روزها با چالش‌های فزاینده‌ای روبرو هستند؛ چراکه اشباع شدن این استراتژی‌ها، اثر آن‌ها را نزول داده است.

گزارش اخیر کمپانی KeyRock Trading نشان می‌دهد که با وجود شور و هیجان اولیه، کارایی این نشان‌ها بلافاصله پس از لیست شدن نزول می‌یابد. به عبارتی، بسیاری از نشان‌های ایردراپ قادر به حفظ علاقه یا نرخ در بلندمدت نیستند.

این مطالعه که ۶۲ ایردراپ را در شش پلتفرم بلاکچینی در طول سال ۲۰۲۴ تحلیل کرده، تصویر روشنی از اثربخشی این کمپین‌ها ارائه می‌دهد.

بر این اساس، پس از ۹۰ روز، ۸۸.۷ درصد از نشان‌های مورد بررسی شاهد نزولی شدن نرخ خود بودند:

majority-airdrop-tokens-crash-within-15-days-در حالی که کارایی کلی ایردراپ‌ها تصویر ناامیدکننده‌ای را نشان می‌دهد، داده‌ها حاکی از آنند که نتایج در بین بلاکچین‌های مختلف به طور قابل توجهی متفاوت است.

برای مثال، اتریوم و سولانا به ترتیب با ۱۴.۸ درصد و ۲۵ درصد از ایردراپ‌های خود که بعد از سه ماه ارزششان را حفظ کرده‌اند، خودنمایی می‌کنند. در مقابل، پلتفرم‌هایی مانند بی‌ان‌بی چِین، استارک‌نت، آربیتروم، بلست و زی‌کی سینک، هیچ ایردراپی با نتایج مثبت نداشتند.

در این میان، نقش استراتژی‌های توزیع نشان و اندازه یک ایردراپ نیز در کارایی آنها بسیار مهم بوده است. در کوتاه‌مدت، ایردراپ‌های کوچک به‌طور معمول کارایی بهتری داشتند، احتمالاً به دلیل فشار کمتر فروش. با این حال، این دستاوردها معمولاً کوتاه‌مدت بوده و نرخ‌ها در عرض سه ماه به طور قابل‌توجهی نزول یافتند.

از طرفی، ایردراپ‌های متوسط تعادل را برقرار کرده و کارایی و دوام بهتری را نشان دادند. ولی ایردراپ‌های بزرگ در طولانی‌مدت واقعاً درخشان بوده‌اند. به نظر می‌رسد که توزیع گسترده، حس مالکیت قوی‌تری در جامعه ایجاد می‌کند که می‌تواند در تثبیت نوسانات نرخ و حفظ علاقه کاربران مؤثر باشد.majority-airdrop-tokens-crash-within-15-days-