خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

توانیر به دنبال حل بحران برق؛ با گزارش ماینرهای غیرمجاز، پاداش میلیونی بگیرید!


توانیر به دنبال حل بحران برق؛ با گزارش ماینرهای غیرمجاز، پاداش میلیونی بگیرید! | ایران ماین

مصطفی رجبی مشهدی، مدیر اجرایی کمپانی توانیر، اعلام کرد که ماینینگ غیرمجاز رمزارزها یکی از عوامل اصلی بالا رفتن تقاضای برق در کشور و اختلال در برق‌رسانی است.

وی بیان کرد که بعضی از افراد سودجو بدون دریافت مجوز، از برق یارانه‌ای برای ماینینگ رمزارز استفاده می‌کنند، که این اقدام باعث بالا رفتن غیرطبیعی مصرف برق و ایجاد مشکلات جدی در پلتفرم‌های برق‌رسانی شده است.

رجبی مشهدی افزود که تاکنون بیش از ۲۳۰ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز با توان مصرفی معادل ۸۰۰ تا ۹۰۰ مگاوات کشف شده که معادل مصرف برق استان مرکزی است.

وی تاکید نمود که این ماینرهای غیرمجاز با جریمه‌های سنگین مواجه خواهند شد و همچنین برای کسانی که ماینرهای غیرمجاز را گزارش دهند، پاداش نقدی یک میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه به بالا رفتن بی‌سابقه مصرف برق در سال کنونی اشاره کرد که به دلیل گرمای شدید و استفاده گسترده از کولرهای گازی رخ داده و افزود که میزان توسعه مصرف برق در بعضی مناطق به ۱۲.۸ درصد رسیده است.

در همین حال، بالا رفتن گرما منجر به نزول راندمان تجهیزات تولید برق و فشار مضاعف بر پلتفرم‌های برق‌رسانی شده است.

رجبی مشهدی تأکید کرد که در تابستان، تجهیزات جایگزین برای ذخیره برق وجود ندارد و بالا رفتن مصرف منجر به بروز حوادث غیرقابل پیش‌بینی در پلتفرم خواهد شد.

وی در پایان از تلاش‌های بیش از صدهزار نیروی متخصص حوزه برق برای حفظ پایداری پلتفرم و تأمین برق خبر داد.