خانه
ثبت نام / ورود
مقایسه ماینر
سبد خرید
دیدگاه ها

توقف سریالی نرخ دلار و طلا پشت مرز مقاومت؛ شرط مهم برای افزایش نرخ سکه/ ۳ سناریوی مهم راجع به بی‌رمقی بازار طلا و ارز


توقف سریالی نرخ دلار و طلا پشت مرز مقاومت؛ شرط مهم برای افزایش نرخ سکه/ ۳ سناریوی مهم راجع به بی‌رمقی بازار طلا و ارز | ایران ماین

به گزارش ایران ماین،بازار طلا و ارز که طی خرید و فروش روز گذشته با بالا رفتن به مرز مقاومتی نزدیک شده بود، در روز سه‌شنبه بی‌رمق دنبال شد و همچنان در پشت این مرز نوسان داد. اقتصاد نیوز در خبری نوشت:مرز مقاومت دلار هرات ۵۹ هزار و ۶۰۰ تومان، محدوده مقاومت مهم سکه ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تا ۴۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و مرز کلیدی نرخ درهم در ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان قرار دارد که طی بیش از ۲۰ روز گذشته بازار نتوانسته از آن عبور کند. نرخ سکه حواله هم که طی هفته گذشته بالای کانال ۴۴ میلیون قرار گرفته بود، در این هفته با نزول به کانال ۴۳ افتاد و در روز سه‌شنبه به میانه کانال ۴۳ میلیون تومان رسید. با این نزولی شدن نرخ سکه حواله و درجا زدن نرخ سکه نقدی در پشت خط مقاومت، شکاف این دو بازار کم شد. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز، معامله‌گران از بازار سکه دو سیگنال متناقض دریافتند؛ سیگنال اول کاهشی بود و بعضی از معامله‌گران سکه حواله را لیدر بازار دانستند و گروهی دیگر معتقدند با توجه به اینکه نرخ سکه نقدی در پشت خط مقاومت نوسان داده و به نرخ سکه حواله بی توجه بوده است، گارد بازار همچنان می‌تواند افزایشی باشد.

معامله گران راجع به علت بی‌رمقی بازارها و ناکامی نرخ‌ها در عبور از سطوح مقاومتی سه دیدگاه دارند. بر اساس دیدگاه اول، تابستان امسال بازار اوراق خزانه بود و تا تمام شدن این بازار، بهای ارز و سکه نمی‌تواند توسعه داشته باشد. دیدگاه دوم روی تزریق بازارساز مانور می‌دهد. بر اساس این دیدگاه تا نرخ درهم امارات به مرز مقاومت نزدیک می‌شود بازارساز شروع به تزریق می‌کند. این دسته تصور می‌کنند چپ بازارساز با برداشت ۸ میلیاردی که از صندوق ذخیره ارزی رخ داده پر است. دیدگاه آخر معتقد است اثر فاندهای سیاسی فعلا از سر بازار کم شده و فعلا نرخ‌ها جان بالا رفتن ندارند؛ موضوعی که مانع از نوسان محسوس نرخ دلار شده است و اسکناس آمریکایی در بازار هرات امروز در ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان بازگشایی کرد و در طی خرید و فروش با نزول تا ۵۹ هزار و ۳۷۰ تومان پایین رفت. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از تحلیلگران، اگر دلار هرات فردایی به بالای ۵۹,۳۲۰ تومان برسد، هدف بعدی آن ۵۹,۸۰۰ تومان خواهد بود. 

نرخ دلار تهران هم در نرخ هرات یعنی ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان بازگشایی کرد و در میانه همین کانال در نوسان بود که در ادامه با بالا رفتن به ۵۹ هزار و ۶۵۰ تومان رسید. نرخ درهم امارات هم امروز را با گپ منفی ۱۰ تومانی در ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان شروع کرد و در ادامه خرید و فروش نیز روی همین محدوده در معامله بود. نکته قیمتی بازار سه‌شنبه نرخ درهم بود که در لایه مقاومتی ایست داد و هیچ نوسانی نداشت.توقف سریالی نرخ دلار و طلا پشت مرز مقاومت؛ شرط مهم برای افزایش نرخ سکه/ ۳ سناریوی مهم راجع به بی‌رمقی بازار طلا و ارزتوقف سریالی نرخ دلار و طلا پشت مرز مقاومت؛ شرط مهم برای افزایش نرخ سکه/ ۳ سناریوی مهم راجع به بی‌رمقی بازار طلا و ارز

بازار رسمی ولی شاهد افت نرخ دلار و یورو مبادله‌ای و افزایش دلار نیمایی بود. بر اساس اعلام مرکز مبادله ایران هر دلار امروز با گپ مثبت ۲۹ تومانی، ۴۹۳۵۴ تومان نرخ گذاری شد و حواله دلار امروز با بالا رفتن ۷۰ تومانی، ۴۵۷۸۳ تومان خرید و فروش شد. همچنین یورو مبادله ای امروز با نزول ۱۸۰ تومانی، ۵۴۴۹۸ تومان نرخ خورد و نرخ حواله یورو هم نزولی بود و با نزول ۱۱۹ تومانی به ۵۰۵۵۵ تومان رسید. درهم امارات هم در مرکز مبادله، ۱۳۴۳۹ تومان نرخ گذاری شد و درهم حواله نیز ۱۲۴۶۶ تومان نرخ خورد.

بازار طلا و سکه امروز مسیری متفاوت از بازار ارز را در پیش گرفتند و ساز بالا رفتن را کوک کردند. براین اساس نرخ طلای آبشده امروز در ۱۵ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان خرید و فروش را آغاز کرد و سپس با نزول تا ۱۵ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان عقب‌نشینی کرد و در عبور از این مرز برای ریزش بیشتر ناکام ماند و تغییر فاز داد. نرخ طلای آبشده با افزایش از نرخ بازگشایی عبور کرد و تا ۱۵ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان بالا رفت. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، طلای آبشده در صورت شکست مقاومت قبلی، هدف بعدی خود را دستیابی به لایه ۱۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قرار داده است.

نرخ اونس طلا نیز امروز در ۲۴۹۴ دلار بازگشایی کرد و در نیمه دوم خرید و فروش با بالا رفتن به ۲۵۰۵ دلار رسید. نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار هم سه میلیون و ۶۴۱ هزار تومان بود. تحلیلگران معتقدند محدوده ۲۵۰۵ تا ۲۵۱۲ دلار به عنوان لایه مقاومتی مهمی شناخته می‌شود و شرط افزایش از آن، عبور قوی از لایه ۲۵۱۲ دلار می باشد. اگر در ۱۲ ساعت آینده این لایه شکسته نشود، احتمال اصلاح نرخ تا ۲۴۹۰ دلار وجود دارد. کف انس در حال حاضر در محدوده ۲۴۷۰ دلار قرار دارد.

همچنین نرخ سکه امامی امروز در ۴۳ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان بازگشایی کرد و در نیمه اول خرید و فروش بین پله سوم و چهارم این کانال نوسان داد و در نیمه دوم خرید و فروش مسیر بالا رفتن را در پیش گرفت و به ۴۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسید. نرخ نیم سکه و ربع سکه هم امروز صعودی بودند و به ترتیب ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شدند. بنابر ادعای معامله‌گران فنی، با توجه به توسعه سکه نقدی، کف سکه فردایی در ۴۳ میلیون تومان تثبیت شده است و توان زیادی برای نزول ندارد. عبور از مرز ۴۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پیش‌شرط افزایش این فلز گرانبهای داخلی است.

امروز همچنین سه خبر مهم در بازار دست به دست شد که مهم‌ترین آن انتصاب حجت الله صیدی، به عنوان رئیس نهاد بورس و اوراق بهادار بود. چرا که او پیش از این در اظهارنظری جالب به نرخ سهام سه دلاری اشاره کرده و گفته بود: «فکر می کنم اگر ظرفیت ها، قدرت سودآوری و نرخ دارایی های حوزه بانکداری و همچین شاخص های مختلفی که برای نرخ گذاری یک بنگاه در بازار سرمایه مورد استفاده قرار می گیرد، در محاسبات لحاظ شود. قطعا ما با نرخ هایی به مراتب بهتر از نرخ فعلی نماد بانک ها مواجه می شویم. همه بانک های بزرگ کشور سهامشان حداقل باید دو یا سه دلار نرخ داشته باشد.»

سخنان عبدالناصر همتی راجع به نرخ ارز نیما، دومین خبر مهمی بود که امروز میان معامله گران بازار چرخید. وزیر اقتصاد معتقد است باید «بهای ارز نیما بالا رفتن»‌ و «نرخ ارز آزاد پایین بیاید» و «ارز نیما به ارز آزاد نزدیک شود.» همتی با تاکید بر اینکه «چند نرخی بودن ارز» معنایی ندارد، بیان کرد: «می‌دانم که فشار بیرونی وجود دارد ولی نباید بانک مرکزی اجازه دهد که این اتفاق بیفتد. دخالت در نرخ ارز باعث لطمه‌خوردن به صادرات، تراز تجاری و بودجۀ دولت می‌شود که نهایتا منجر به تورم خواهد شد. این دور باطل باید توسط خود بانک مرکزی شکسته شود و من از آن پشتیبانی می‌کنم.»

خروج بیش از ۵ هزار یورو و معادل آن از کشور سومین و آخرین خبر مهم امروز بازار ارز تهران بود. حمید القاصی مهر، مدیرکل تعزیرات حکومتی شهرستان‌های استان تهران از «پرونده خروج ۲۲ هزار دلار ایالات متحده از کشور» خبر داد.  حمید القاصی مهر گفت: «شعبه ششم بدوی ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات شهرری به پرونده قاچاق ۲۲ هزار دلار ایالات متحده به نرخ هفت میلیارد و ۷۲۵ میلیون ریال رسیدگی کرد. شعبه پس از بررسی و با توجه به مدارک موجود، اتهام انتسابی را محرز و پس از کسر معادل پنج هزار یورو ارز مجاز همراه مسافر ارز کشف شده را ضبط و متخلف را به پرداخت ۱۵ میلیارد و ۴۵۱ میلیون ریال جریمه معادل ۲ برابر نرخ ریالی ارز قاچاق محکوم کرد.»