خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

تون‌کوین در بحران شدید! علت توقف تولید بلاک در پلتفرم تون چیست؟


تون‌کوین در بحران شدید! علت توقف تولید بلاک در پلتفرم تون چیست؟ | ایران ماین

نرخ رمز ارز تون‌کوین (TON) امروز، چهارشنبه ۲۸ آگوست، پس از مشخص شدن اینکه این بلاکچین به مدت بیش از ۶ ساعت هیچ بلاکی تولید نکرده است، ۵ درصد نزول یافت.

عدم تولید بلاک برای مدت طولانی در بلاکچین‌ها نگران‌کننده است؛ زیرا می‌تواند باعث بی‌ثباتی پلتفرم، ایجاد ریسک‌های امنیتی و تأخیر در تراکنش‌ها شود.ton-blockchain-grinds-to-a-standstill-with-no-blocks-produced-for-over-3-hours-

علت احتمالی این مشکل، ایردراپ اخیر میم‌کوین داگز (DOGS) بوده که با بالا رفتن شدید تعداد تراکنش‌ها، این پلتفرم را با مشکلاتی روبه‌رو کرده است. بعضی از فعالان بازار به این موضوع اشاره کرده‌اند که پلتفرم نتوانسته به تقاضا پاسخ دهد و تعداد تراکنش‌ها در هر ثانیه کمتر از حد انتظار بوده است.

پیش‌تر، سولانا نیز با مشکلات مشابهی مواجه شده و به مدت بیش از پنج ساعت نتوانسته بود بلاک جدیدی را تولید کند که این مسئله باعث بالا رفتن حجم فروش بر نشان بومی آن، یعنی SOL شد.

پس از توقف تولید بلاک در پلتفرم تون، صرافی بای‌بیت (Bybit) اعلام کرد که به دلیل بی‌ثباتی پلتفرم، به طور موقت برداشت‌ها و واریزها را متوقف کرده است.

همچنین، بازداشت اخیر پاول دورف (Pavel Durov)، مدیر اجرایی تلگرام در فرانسه، نیز در نزولی شدن نرخ تون‌کوین بی‌اثر نبوده است.

پیش از این نزول اخیر، نرخ TON برخلاف روند کلی بازار بالا رفته بود. کارشناسان این توسعه نرخ را به کمپینی که توسط طرفداران دورف برای آزادی وی شکل گرفته بود، نسبت می‌دهند.