خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

تون‌کوین در تلاش برای خروج از رکود! آیا فروشندگان روند صعودی را متوقف می‌کنند؟


تون‌کوین در تلاش برای خروج از رکود! آیا فروشندگان روند صعودی را متوقف می‌کنند؟ | ایران ماین

نرخ تون کوین (TON) در ۲۴ ساعت گذشته ۴.۵۶ درصد بالا رفته و اکنون به ۴.۹۱ دلار رسیده است. با وجود این توسعه، همچنان فشارهایی بر روی این رمز ارز وجود دارد که امکان دارد مانع بازیابی پایدار نرخ آن شود.

تون کوین در تلاش است تا لایه ۵ دلار را دوباره تست کند، ولی تحلیل‌های درون‌زنجیره‌ای نشان می‌دهند که بعضی از فعالان بازار، امکان دارد جلوی حرکت صعودی آن را بگیرند.

طبق داده‌های پلتفرم تحلیلی سنتیمنت (Santiment)، نسبت مقدار خرید و فروش روزانه در سود به ضرر به بالاترین لایه خود از فوریه رسیده است.

این موضوع بیانگر بالا رفتن فعالیت‌های مرتبط با برداشت سود در بازار است. وقتی این شاخص بالا می‌رود، فروش‌های سودمحور بالا رفته و احتمال توقف روند صعودی بیشتر می‌شود.

در همین راستا، شاخص گاوی و خرسی (Bulls and Bears) هم نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد فروشندگان بیشتر از خریداران بوده است، که این موضوع احتمال پایان یافتن توسعه اخیر تون کوین را بالا رفتن می‌دهد.

نرخ تون کوین اخیراً از لایه ۴.۶۱ دلار بازگشته و اکنون در محدوده ۴.۹۰ دلار در حال معامله است، ولی قصد دارد لایه ۵ دلار را فتح کند. با این حال، شاخص قدرت نسبی استوکاستیک (Stoch RSI) هم نشان می‌دهد که امکان دارد این تلاش موفقیت‌آمیز نباشد.toncoin-price-recovery-under-threat

با توجه به نمودار بالا، شاخص Stoch RSI همچنان زیر خط خنثی قرار دارد که حاکی از آن است که نرخ تون کوین امکان دارد بخشی از سودهای اخیر خود را از دست بدهد.

اگر این موضوع تأیید شود، احتمال افت نرخ تا لایه ۴.۶۹ دلار وجود دارد. در صورت از دست دادن این لایه، نرخ می‌تواند تا ۴.۴۷ دلار نیز پایین بیاید.

با این حال، اگر حجم فروش نزول یابد و سودهای تحقق‌یافته کمتر شود، تون کوین می‌تواند از این رکود خارج شده و به‌آرامی به سمت ۵.۲۵ دلار حرکت کند.