خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

جریمه‌ای فراتر از تصور؛ حوزه ارزهای دیجیتال زیر بار فشار ۱۹ میلیارد دلاری!


جریمه‌ای فراتر از تصور؛ حوزه ارزهای دیجیتال زیر بار فشار ۱۹ میلیارد دلاری! | ایران ماین

بر اساس گزارش جدید تیم کوین‌گکو (CoinGecko) که در تاریخ ۹ اکتبر منتشر شد، رگولاتورهای ایالات متحده تاکنون بیش از ۱۹ میلیارد دلار از محل جریمه‌ها و تسویه‌حساب‌های مربوط به دعاوی علیه کمپانی‌های کریپتویی دریافت کرده‌اند.

این مبلغ تقریباً دو سوم از کل تسویه‌حساب‌های انجام‌شده با نهادهای نظارتی تا به امروز را شامل می‌شود.

بخش عمده این تسویه‌حساب‌ها مربوط به صرافی ورشکسته اف‌تی‌ایکس (FTX) و کمپانی زیرمجموعه آن، آلامدا (Alameda) است که در ماه آگوست، ۱۲.۷ میلیارد دلار به کمیسیون خرید و فروش آتی کالا (CFTC) پرداخت کردند.

در سال ۲۰۲۴، در مجموع هشت مورد تسویه‌حساب انجام شده که رقم آن نسبت به سال ۲۰۲۳ (مجموعاً ۱۰.۸۷ میلیارد دلار) بالا رفتن ۷۸ درصدی داشته و در مقایسه با سال ۲۰۲۲، نزدیک به ۸۳۲۷ درصد توسعه کرده است.

این تسویه‌حساب‌ها شامل مصادره دارایی‌ها، بازپرداخت وجوه، جریمه‌های مدنی و بهره‌های قبل از قضاوت بوده‌اند، ولی دعاوی فردی علیه مدیران عملیاتی را شامل نمی‌شوند.

به گفته لیم یو کیان، یکی از تحلیلگران کوین‌گکو، سقوط کمپانی‌های سلسیوس (Celsius) و ترافورم لبز (Terraform Labs) در اواسط سال ۲۰۲۲، آغازگر تغییرات بزرگی در بازار رمزارزها بوده و سقوط صرافی اف‌تی‌ایکس موج جدیدی از بررسی‌های نظارتی در آمریکا را به همراه داشته است.

تسویه‌حساب ۴.۴۷ میلیارد دلاری ترافورم لبز با کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، دومین تسویه بزرگ سال ۲۰۲۴ است که به دلیل سقوط ارز پایدار الگوریتمی ترا‌ یواس‌دی (UST) در سال ۲۰۲۲ اتفاق افتاد.

کمپانی جنسیس (Genesis) نیز با تسویه ۲ میلیارد دلاری با دفتر دادستان کل (OAG) در آگوست ۲۰۲۴ در جایگاه سوم قرار دارد. این کمپانی در ژانویه ۲۰۲۳ اعلام ورشکستگی کرده بود.

کیان پیش‌بینی می‌کند که با توجه به رویکرد نظارتی شدید، مجموع تسویه‌حساب‌ها امکان دارد تا پایان سال ۲۰۲۴ بسیار بیشتر از مبلغ فعلی آن شود. از سال ۲۰۱۹، رگولاتورهای ایالات متحده در مجموع حدود ۳۱.۹۲ میلیارد دلار از محل تسویه‌حساب‌ با کمپانی‌های کریپتویی دریافت کرده‌اند.