خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

جهش‌های انفجاری در بازار کریپتو؛ سودآورترین آلت‌کوین‌های هفته را بشناسید!


جهش‌های انفجاری در بازار کریپتو؛ سودآورترین آلت‌کوین‌های هفته را بشناسید! | ایران ماین

در هفته سوم اکتبر ۲۰۲۴، چندین رمزارز توسعه چشمگیری را تجربه کردند و در مقایسه با نوسانات نامنظم هفته دوم، بهبود قابل‌توجهی داشتند. از جمله این رمزارزها می‌توان به دوج‌کوین، ورلدکوین و اتنا اشاره کرد. در ادامه به دلایل موفقیت این رمزارزها که به‌عنوان آلت‌کوین‌های سودآور هفته معرفی شده‌اند، پرداخته می‌شود:

دوج‌کوین با بالا رفتن ۳۱.۶ درصدی نرخ خود در این هفته، در صدر جدول آلت‌کوین‌های سودآور قرار گرفت. یکی از مهم‌ترین عوامل این توسعه، فعالیت نهنگ‌ها بود که با خریدهای هنگفت خود در طول هفته، فشار خرید بزرگی را ایجاد کردند که باعث بالا رفتن نرخ شد.

نقش ایلان ماسک نیز در این افزایش چشمگیر بی‌اثر نبود. او که از حامیان دونالد ترامپ است، بارها از احتمال ایجاد وزارت کارآمدی دولت (D.O.G.E) در صورت پیروزی ترامپ صحبت کرده است. این اختصار که با نماد دوج‌کوین همخوانی دارد، باعث شده که این رمزارز توجه بیشتری جلب کند و نرخ آن به ۰.۱۴ دلار برسد؛ سطحی که برای اولین بار از ماه جولای به آن دست یافته است.

از لحاظ تحلیل تکنیکال نیز، دوج‌کوین توانست از الگوی مثلث نزولی به سمت بالا خارج شود. تقاطع طلایی میانگین‌های متحرک نمایی ۲۰ روزه با ۵۰ روزه نیز به این توسعه کمک کرد.big-crypto-gainers-third-week-october

در صورت ادامه این روند، نرخ دوج‌کوین می‌تواند به ۰.۱۷ دلار و حتی ۰.۲۰ دلار برسد. ولی اگر دارندگان بلندمدت به فروش روی آورند، امکان نزولی شدن نرخ به ۰.۱۲ دلار نیز وجود دارد.

ورلدکوین با ۲۷.۳ درصد توسعه قیمتی در این هفته، دومین رمزارز سودآور بود. این توسعه به‌دلیل تغییر نام ورلدکوین به “World” و راه‌اندازی لایه دوم آن با نام ورلدچین (World Chain) اتفاق افتاد. در حال حاضر، نرخ ورلدکوین به ۲.۵۰ دلار رسیده است، هرچند که هنوز ۷۹ درصد با بالاترین حد تاریخی خود فاصله دارد.

با این حال، پشتیبانی قوی در لایه ۲.۱۰ دلار اعتماد خریداران را جلب کرده و باعث بالا رفتن فشار خرید شده است. وضعیت شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز بیانگر شتاب صعودی است.big-crypto-gainers-third-week-october

اگر این فشار خرید ادامه پیدا کند، نرخ ورلدکوین امکان دارد تا لایه مقاومتی ۲.۹۵ دلار بالا رفتن یابد و در صورت عبور از این لایه، احتمال بالا رفتن نرخ آن تا ۴.۹۴ دلار نیز وجود دارد. ولی اگر نتواند از این مقاومت عبور کند، امکان دارد نرخ آن به زیر ۲ دلار نزول یابد.

اتنا نیز با بالا رفتن نرخ ۲۴.۳ درصدی خود در این هفته، یکی دیگر از رمزارزهای سودآور بود. این توسعه به‌دلیل راه‌اندازی استاندارد دلار مصنوعی USDe بر روی بلاکچین سولانا رخ داد. در حال حاضر، نرخ اتنا در محدوده ۰.۴۱ دلار قرار دارد و شاخص مکدی (MACD) نیز مثبت شده که بیانگر مومنتوم صعودی است.

اگر این روند ادامه یابد، نرخ اتنا می‌تواند در کوتاه‌مدت به ۰.۷۰ دلار برسد. ولی در این مسیر، لایه مقاومتی ۰.۵۰ دلار یک چالش اهمیت دارد و اگر اتنا نتواند از این لایه عبور کند، احتمال افت نرخ آن به زیر ۰.۳۵ دلار وجود دارد.