خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

خرید بی‌وقفه بیت‌کوین توسط مایکرواستراتژی آسیا! نرخ BTC این ماه رکورد می‌زند؟


خرید بی‌وقفه بیت‌کوین توسط مایکرواستراتژی آسیا! نرخ BTC این ماه رکورد می‌زند؟ | ایران ماین

کمپانی ژاپنی متاپلنت (Metaplanet) که به دلیل استراتژی خرید بیت‌کوین خود به مایکرواستراتژی (MicroStrategy) آسیا شهرت یافته، به فرآیند خرید خود ادامه داده و موجودی بیت‌کوین خود را به بیش از ۶۳۹ واحد BTC رسانده است.

این کمپانی روز دوشنبه با اعلام سرمایه‌گذاری یک میلیارد یِنی، ۱۰۸.۷۸ بیت‌کوین دیگر خریداری کرد. از ماه می ۲۰۲۴، متاپلنت به طور مداوم شروع به خرید بیت‌کوین کرده و مجموع سرمایه‌گذاری خود را به ۶ میلیارد یِن رسانده است.

هفته گذشته نیز، این کمپانی از طریق خرید و فروش اختیار خرید، ۲۳.۹۷ بیت‌کوین به ذخایر خود اضافه کرده بود.

همزمان با خرید بیت‌کوین، نرخ سهام متاپلنت نیز طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱۴ درصد بالا رفتن داشته و میزان توسعه آن در سال کنونی به بیش از ۵۴۰ درصد رسیده است. با این حال، این سهام همچنان ۶۶ درصد پایین‌تر از سقف تاریخی خود در ماه می معامله می‌شود.

در همین حال، نرخ سهام کمپانی مایکرواستراتژی (MSTR) نیز کارایی چشمگیری داشته و طی هفته گذشته ۸ درصد توسعه کرده است. میزان توسعه سهام این کمپانی در ماه گذشته ۴۱ درصد و از ابتدای سال ۱۵۷ درصد بوده است.

نمودارهای اخیر نشان می‌دهند که سهام MSTR در آستانه یک جهش بزرگ قرار دارد که امکان دارد نرخ بیت‌کوین را نیز در ادامه ماه بالا رفتن دهد.

با آغاز هفته جدید، نرخ بیت‌کوین با بالا رفتن ۳ درصدی از سد ۶۳۶۰۰ دلار عبور کرد. پس از افت نرخ این رمزارز به زیر ۶۰ هزار دلار در اوایل اکتبر، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که اکنون یک روند صعودی قوی در راه است. علاوه بر خریدهای متاپلنت، عوامل دیگری نیز امکان دارد موجب توسعه نرخ بیت‌کوین در ماه اکتبر شوند.

بر اساس داده‌های تاریخی، بیت‌کوین معمولاً پس از رسیدن به کف قیمتی در اکتبر، حدود ۳۱.۷۲ درصد بالا رفتن می‌یابد. هفته گذشته در ۳ اکتبر، نرخ بیت‌کوین به ۵۹۸۰۰ دلار رسید و اکنون اگر این بار هم این توسعه ۳۲ درصدی محقق شود، نرخ این رمز ارز امکان دارد تا پایان ماه به ۷۷۷۰۰ دلار برسد.

کمپانی تحقیقاتی ۱۰xResearch نیز در گزارش اخیر خود، به کاتالیزورهای مهم در ماه اکتبر اشاره کرده که می‌توانند این روند صعودی را ارتقا کنند. طبق این گزارش، بعید به نظر می‌رسد که بحران‌های ژئوپلیتیک خاورمیانه مانعی در برابر این توسعه باشند.