خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

داگ ویف هت آماده جهش نرخ! آیا WIF مقاومت ۲.۹۵ دلاری را می‌شکند؟


داگ ویف هت آماده جهش نرخ! آیا WIF مقاومت ۲.۹۵ دلاری را می‌شکند؟ | ایران ماین

در شرایطی که بازار رمزارزها روند صعودی به خود گرفته، میم کوین محبوب داگ ویف هت (WIF) که بر بستر پلتفرم سولانا (Solana) فعالیت می‌کند، در آستانه یک شکست قیمتی بزرگ قرار دارد. شاخص‌های درون زنجیره‌ای قوی و تحلیل تکنیکال نشان می‌دهند که WIF توانایی آن را دارد که در روزهای آینده بالا رفتن ۳۰ درصدی را تجربه کند. آیا این رمز ارز می‌تواند از سد نقطه مقاومت اصلی عبور کند و توسعه چشمگیری را تجربه کند؟

تحلیل تکنیکال داگ ویف هت (WIF) و سطوح پیش رو

بر اساس تحلیل تکنیکال کوین‌پدیا (CoinPedia)، نرخ داگ ویف هت با بالا رفتن قابل توجهی به لایه مقاومت مهم ۲.۹۵ دلار نزدیک شده است. این سومین باری است که داگ ویف هت از ماه ژوئن ۲۰۲۴ به این لایه قیمتی می‌رسد. در دو نوبت قبلی، این میم کوین پس از رسیدن به این لایه، نزولی شدن نرخ قابل توجهی بیش از ۵۰ درصد را تجربه کرد.

با این حال، این بار شرایط متفاوت به نظر می‌رسد. با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده و روند صعودی کلی بازار رمزارزها، احساسات بازار تغییر کرده است. اگر داگ ویف هت بتواند این لایه مقاومت را بشکند و یک کندل روزانه را بالای لایه ۲.۹۵ دلار ببندد، احتمال قوی وجود دارد که نرخ در روزهای آینده با ۳۰ درصد بالا رفتن به لایه ۴ دلار برسد.

در چارت ۴ ساعته داگ ویف هت، این میم کوین همین حالا هم موفق به عبور از این لایه شده است، ولی در چارت روزانه هنوز موفق نتوانسته موفق به بستن کندل در بالای این لایه شود و نرخ WIF پس از رسیدن به مقاومت قدرتمندی ۲.۹۵ دلاری در ساعات ابتدایی شب گذشته، موفق به شکست صعودی نشد و از لایه مقاومت عقب‌نشینی کرد. این نشان می‌دهد که هرچند داگ ویف هت توانسته در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر از لایه مقاومت قدرتمند و کلیدی پیش‌روی خود عبور کند، ولی هنوز برای تثبیت این موفقیت در بازه زمانی روزانه چالش‌های زیادی دارد.

علاوه بر این، این میم کوین در یک روند صعودی قرار دارد، زیرا بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه (EMA ۲۰۰) معامله می‌شود. با این حال، به نظر می‌رسد در صورتی که داگ ویف هت نتواند موفق به عبور از این لایه مقاومت حیاتی شود، امکان دارد برای سومین بار شاهد سقوط شدید نرخ آن باشیم و معامله‌گران باید این نکته مهم را هم به یاد داشته باشند.

شاخص‌های درون زنجیره‌ای صعودی داگ ویف هت

چشم‌انداز مثبت داگ ویف هت توسط شاخص‌های درون زنجیره‌ای نیز تأیید می‌شود. طبق داده‌های کمپانی تحلیل درون زنجیره‌ای کوین‌گلس (Coinglass)، نسبت خرید به فروش WIF در حال حاضر ۱.۰۳ است که بیانگر احساسات قوی صعودی در میان معامله‌گران است.

علاوه بر این، قراردادهای آتی باز (Open Interest) این ارز در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ درصد و در ۴ ساعت گذشته ۵.۵ درصد بالا رفته است. این بالا رفتن در قراردادهای آتی باز بیانگر توسعه علاقه معامله‌گران به  این میم کوین محبوب است، زیرا به لایه مقاومت نزدیک می‌شود.

ترکیب این شاخص‌های درون زنجیره‌ای صعودی با تحلیل تکنیکال نشان می‌دهد که در حال حاضر خریداران بر این دارایی تسلط دارند و امکان دارد به معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در شکستن این لایه کمک کنند.

 روند فعلی نرخ WIF

در زمان نگارش این گزارش، نرخ داگ ویف هت در حدود ۲.۷۴ دلار معامله می‌شود و نتواست بالا رفتن نرخ روز گذشته خود را تثبیت کند. این میم کوین در ساعت ۱۹ روز دوشنبه توانست تا لایه ۲.۹۵۸ دلار پیش‌روی کند، ولی نتوانست از لایه مقاومت قدرتمند خود عبور کند و نرخ آن با اصلاح روبرو شد. با این حال، پس از آن که مقدار خرید و فروش داگ ویف هت در روز دوشنبه ۴۵ درصد بالا رفته بود، امروز نیز مقدار خرید و فروش WIF به ۶۷۴ میلیون دلار رسید که بیانگر بالا رفتن بیش از ۵.۲ درصدی است و مشارکت بیشتر معامله‌گران نسبت به روز قبل را نشان می‌دهد و احتمالاً دلیل اصلی آن نیز چشم‌انداز صعودی این رمز ارز است.

گفتنی است که براساس داده‌های کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) داگ ویف هت در حال حاضر با نرخ بازاری ۲.۷۴ میلیارد دلاری در رتبه ۳۵ برترین ارزهای دیجیتال بازار قرار دارد و در چارت هفتگی بیش از ۸.۲ درصد بالا رفتن نرخ را نشان می‌دهد و همچنین کارایی ۳۰ روزه آن حاکی از توسعه قابل توجه ۷۳ درصدی بهای خرید داگ ویف هت در بازار رمزارزها است.  با این حال، نرخ WIF همچنان بیش از ۴۳ درصد پایین از اوج تاریخی ثبت شده آن در بهار امسال است که به ۴.۸۵ دلار رسیده بود.