خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

درخشش سلو در دنیای ارز پایدار‌ها؛ بوترین از رقیب تازه‌نفس ترون تمجید کرد!


درخشش سلو در دنیای ارز پایدار‌ها؛ بوترین از رقیب تازه‌نفس ترون تمجید کرد! | ایران ماین

ویتالیک بوترین، خالق و هم‌مؤسس اتریوم، از پلتفرم بلاکچین سلو (Celo) به خاطر تلاش‌های آن در جهت بهبود اقتصاد دیجیتال جهانی تمجید کرده است.

بر اساس داده‌های موجود، سلو اخیراً از لحاظ تعداد آدرس‌های فعال روزانه در زمینه استفاده از ارز پایدار‌ها، از ترون (TRON) پیشی گرفته و همین موضوع، توجه بوترین را به خود جلب کرده است. این پلتفرم همچنین در حال بررسی مهاجرت به لایه دوم (L2) اتریوم است.

بوترین اقدامات سلو را برای دسترسی جهانی به سرویس‌های اقتصادی و پرداخت‌های پایه ستایش کرد و گفت که این تلاش‌ها می‌تواند به بهبود نظام زیستی اتریوم کمک کند. او همچنین از کارمزدهای پایین تراکنش در سرویس ها دیفای سلو پشتیبانی کرد.

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهند که اندازه تراکنش‌ها در سلو رو به بالا رفتن است و موجودی ارز پایدار‌ها در این پلتفرم طی سال گذشته به‌طور قابل‌توجهی توسعه کرده است. در همین راستا، تتر ۲۰۰ میلیون دلار ارز پایدار USDT روی پلتفرم سلو عرضه کرده است.

همان‌طور که گفته شد، سلو همچنین در حال جابجایی از بلاکچین مستقل خود به لایه دوم اتریوم است. این تغییر از پیشنهاد تیم سی‌لبز (cLabs) در جولای ۲۰۲۳ آغاز شد و هدف آن، پشتیبانی از اقتصاد دیجیتال، در عین حفظ ویژگی‌های کلیدی سلو مانند سرعت بالا، هزینه‌های کم و طراحی کاربرپسند است.

در حال حاضر، سلو دو پلتفرم آزمایشی لایه دوم به نام‌های دانگو (Dango) و آلفاخورس (Alfajores) دارد. پلتفرم دانگو از ماه جولای فعال شده و آلفاخورس نیز قرار است در ۲۶ سپتامبر به‌روز شود.

با این حال، بوترین هشدار داده که بعضی از پروژه‌های لایه دوم امکان دارد با شکست مواجه شوند. وی ماه دسامبر را به‌عنوان ددلاین موفقیت این پروژه‌ها تعیین کرده است.

به دنبال عرضه این اخبار، نرخ نشان CELO با افزایشی ۷ درصدی طی ۲۴ ساعت گذشته، به ۰.۶۵ دلار رسیده است. توسعه قیمتی این رمز ارز در بازه هفتگی نیز به حدود ۴۰ درصد می‌رسد.