خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

درخواست جدید گری‌‌اسکیل برای تبدیل صندوق چند ارزی خود به ETF؛ آیا SEC می‌پذیرد؟


درخواست جدید گری‌‌اسکیل برای تبدیل صندوق چند ارزی خود به ETF؛ آیا SEC می‌پذیرد؟ | ایران ماین

کمپانی مدیریت دارایی‌های دیجیتال گری‌اسکیل (Grayscale) به تازگی درخواستی را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ارائه کرده تا یکی از صندوق‌های چند رمزارزی خود به نرخ ۵۲۰ میلیون دلار را به یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) تبدیل کند.

در تاریخ ۱۴ اکتبر، بورس نیویورک (NYSE) به نمایندگی از گری‌اسکیل، درخواست تغییر مقررات برای امکان لیست کردن ETF جدید را به SEC ارسال کرد.

این صندوق گری‌اسکیل که صندوق دیجیتال لارج کپ (Grayscale’s Digital Large Cap Fund) نام دارد، شامل ۷۶ درصد بیت‌کوین (BTC)، ۱۸ درصد اتریوم (ETH) و مابقی به ترتیب شامل سولانا (SOL)، ریپل (XRP) و اولانچ (AVAX) است.

این درخواست جدید گری‌اسکیل پس از تبدیل دو صندوق تراست بیت‌کوین و تراست اتریوم به صندوق‌های ETF در اوایل سال کنونی، به SEC ارسال شده است. پیش از این، SEC تمامی درخواست‌های ارائه ETFهای اسپات رمز ارز را رد کرده بود، تا اینکه در ماه آگوست دادگاه به نفع گری‌اسکیل حکم داد و نظر این نهاد تغییر کرد.

پس از تبدیل این صندوق‌ها به ETF، سرمایه‌گذاران گری‌اسکیل به دلیل تغییرات شدید در نسبت تخفیف نرخ به نرخ خالص دارایی‌ها، شروع به فروش سهم‌های خود کردند.

شش ماه قبل از تبدیل صندوق تراست بیت‌کوین به ETF، سرمایه‌گذاران می‌توانستند سهام این صندوق را با ۴۴ درصد تخفیف نسبت به نرخ اسپات بیت‌کوین خریداری کنند.

بر اساس داده‌های موجود، از زمان تبدیل صندوق تراست بیت‌کوین به ETF در ماه ژانویه، ۲۱ میلیارد دلار خروجی از این صندوق ثبت شده و صندوق ETF اتریوم این کمپانی نیز از زمان شروع به کار، ۳ میلیارد دلار خروجی داشته است.