خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

دیسکورد در محاصره هکرها؛ بعد از پالیگان، اولانچ و زی‌کی سینک هم هک شدند!


دیسکورد در محاصره هکرها؛ بعد از پالیگان، اولانچ و زی‌کی سینک هم هک شدند! | ایران ماین

کمتر از ۴۸ ساعت پس از آنکه کانال دیسکورد پالیگان هک شد، پلتفرم لایه یک اولانچ و بلاکچین لایه دوم زی‌کی سینک نیز با حملات مشابهی مواجه شدند.

تیم توسعه‌دهنده اولانچ با عرضه توییتی در تاریخ ۲۵ آگوست، اعلام کرد که سرور دیسکورد آنها به خطر افتاده و از کاربران خواست تا از تعامل با لینک‌ها و کلیک کردن روی آنها خودداری کنند.

طبق تصاویری که اعضای دیسکورد اولانچ در X به اشتراک گذاشته‌اند، مهاجمان با تبلیغ یک طرح‌ جعلی توزیع نشان، مدعی شده‌اند که دارندگان و اعضای جامعه می‌توانند نشان AVAX رایگان دریافت کنند.polygon-discord-scam-hits-avalanche-zksync-hours-later

یک ساعت بعد، مدیر انجمن اولانچ اعلام کرد که تیم آ‌نها مشکل را پیدا و حل کرده است. او اضافه کرد که تیم در حال کار بر روی بازگرداندن سرور به حالت عادی است.

با این حال، تنها یک ساعت پس از حمله به اولانچ، گزارش شد که کانال دیسکورد رسمی زی‌کی سینک نیز به خطر افتاده است. در این حمله نیز، هکرها لینک‌های مخربی را با عنوان «دور دوم ایردراپ» ارسال کردند و به کاربران وعده نشان‌های ZK رایگان دادند.polygon-discord-scam-hits-avalanche-zksync-hours-later

این حملات کمتر از ۴۸ ساعت پس از آن اتفاق افتاد که دیسکورد رسمی پالیگان نیز به شیوه‌ای مشابه به خطر افتاد.

مدیر ارشد ایمنی اطلاعات پالیگان ضمن تأیید این نقض ایمنی، از کاربران خواست تا از کلیک کردن بر روی هرگونه لینکی که در کانال دیسکورد آن به اشتراک گذاشته شده، خودداری کنند، تا زمانی که وضعیت به طور کامل حل شود.

در همین راستا، یک مخاطب به نام ValidatorK گزارش داده که پس از تعامل با لینکی که به نظر می‌رسید یک اعلان رسمی در کانال دیسکورد پالیگان باشد، معادل ۱۵۰ هزار دلار اتر را از دست داده است.