خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

راز درآمد میلیونی یوتیوبر معروف؛ مستربیست در پامپ و دامپ رمزارزها نقش دارد؟


راز درآمد میلیونی یوتیوبر معروف؛ مستربیست در پامپ و دامپ رمزارزها نقش دارد؟ | ایران ماین

مستر بیست (MrBeast)، یکی از محبوب‌ترین یوتیوبرهای جهان، به مشارکت در طرح‌های تبلیغاتی و فروش ارزهای دیجیتال (پامپ و دامپ) متهم شده و گفته می‌شود از این طریق نزدیک به ۱۰ میلیون دلار کسب کرده است.

این اتهامات توسط یک محقق حوزه بلاکچین به نام سوما ایکس‌بی‌تی (SomaXBT) در پلتفرم اجتماعی X مطرح شده است. طبق مطالعات او، مستر بیست با پشتیبانی از نشان‌های کم‌نرخ که توسط اینفلوئنسرهایی مانند لارک دیویس (Lark Davis) و کریپتو بنتر (CryptoBanter) تبلیغ می‌شدند، به این میزان درآمد دست یافته است.

سوما ایکس‌بی‌تی ادعا می‌کند که مستر بیست ۱۰۰ هزار دلار در پروژه‌ای به نام سوپرفارم دائو (SuperFarmDAO) سرمایه‌گذاری کرده و سپس با استفاده از شهرت خود، نرخ نشان مربوطه یعنی SUPER را بالا رفتن داده و در نهایت، دارایی خود را فروخته است.

او بیش از ۹ میلیون دلار از این نشان را به اتریوم تبدیل کرده و از طریق کیف پول‌های مختلف نقد کرده است.

سوما ایکس‌بی‌تی همچنین ادعاهای مشابهی را راجع به پروژه‌های دیگری مانند پالی‌چین مانسترز (Polychain Monsters)، جیگ‌استک (STAK)، ویرچو پوکر (VPP) و شاپ‌ایکس (SHOPX) مطرح کرده است.

هنوز مشخص نیست که مستر بیست به‌طور آگاهانه به این پروژه‌ها کمک کرده یا به‌صورت ناخواسته، ولی هیچ‌یک از شواهد، تعهد بلندمدت او به این پروژه‌ها را نشان نمی‌دهد.

این اتهامات بخشی از یک بحث گسترده‌تر در جامعه کریپتو هستند که بر اساس آن، بسیاری از متخصصان بر این باورند که این نوع فعالیت‌ها به ضرر جامعه رمز ارز تمام خواهد شد.

در همین راستا، مایک کرمر (Mike Kremer)، یکی از مهندسان داده در کمپانی مساری (Messari)، در گزارشی اعلام کرده که این اقدامات نرخ پروژه‌ها و کل بازار رمزارزها را نزول خواهد داد.