خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

رالی قدرتمند بازار کریپتو؛ رهبران بازار کدام رمزارزها هستند؟


رالی قدرتمند بازار کریپتو؛ رهبران بازار کدام رمزارزها هستند؟ | ایران ماین

بازار رمز ارز در آخر هفته عملکردی قوی از خود نشان داد و نرخ بیت‌کوین به نزدیکی ۷۰ هزار دلار رسید. در این میان، آلتکوین‌ها نیز بالا رفتن نرخ قابل توجهی را تجربه کردند.

اتریوم با ۳.۷۲ درصد بالا رفتن در ۲۴ ساعت گذشته، به لایه ۲۷۵۰ دلار رسیده و رهبری بازار آلتکوین‌ها را به دست گرفته است. سایر آلت‌کوین‌ها مانند سولانا (SOL)، کاردانو (ADA)، سویی (SUI) و لینک (LINK) نیز از این روند پیروی کرده‌اند.

اتریوم طی هفته گذشته لایه ۲۶۰۰ دلار را به خوبی حفظ نموده و تحلیلگران معتقدند که نرخ این رمز ارز پس از ۱۱ هفته انباشت به کف خود رسیده و به سمت ۳ هزار دلار حرکت خواهد کرد.

در این میان، نمودار تکنیکال که توسط کریپتو مک‌کنا (Crypto McKenna) منتشر شده، نشان می‌دهد که نرخ اتریوم یک الگوی سر و شانه معکوس تشکیل داده و امکان دارد به زودی تا ۳ هزار دلار بالا رفتن یابد. در صورت غلبه نرخ بر این مقاومت، احتمال ادامه توسعه تا ۴ هزار دلار وجود خواهد داشت.crypto-market-rally-continue

در سوی دیگر، رقیب اتریوم، سولانا نیز با ۶.۳۹ درصد بالا رفتن روزانه به لایه ۱۷۰ دلار رسیده است. در ماه‌های اخیر، نرخ سولانا در محدوده ۱۳۰ تا ۲۱۰ دلار نوسان داشته است با این حال، بررسی‌کننده معروف، پیتر برانت (Peter Brandt) اعتقاد دارد که این ارز در نمودار چندساله خود در حال تشکیل الگوی فنجان و دسته است و با شکست لایه ۲۱۰ دلار، احتمال بالا رفتن بیشتر نرخ آن وجود خواهد داشت.crypto-market-rally-continue

سویی نیز یکی دیگر از آلتکوین‌هایی است که به این روند صعودی پیوسته است. سویی در یک ماه گذشته بیش از ۴۶ درصد بالا رفتن داشته و در حال حاضر در محدوده ۲.۱۲ دلار قرار دارد. یکی دیگر از تحلیلگران به نام علی مارتینز (Ali Martinez) اشاره کرده که سویی با حفظ لایه پشتیبانی ۲ دلار و ادامه روند صعودی خود، می‌تواند به ۲.۶۰ دلار برسد.crypto-market-rally-continue

قابل توجه است که بیت‌کوین به‌عنوان بزرگ‌ترین رمز ارز بازار، در هفته گذشته با ۷ درصد بالا رفتن به بهبود خود ادامه داده است، ولی برای دستیابی به رکورد جدید حتما باید بر مقاومت ۷۰ هزار دلار غلبه نماید. همچنین، شاخص سود باز قراردادهای آتی بیت‌کوین در حال بالا رفتن است که از دیدگاه مثبت سرمایه‌گذاران در بلندمدت حکایت دارد.

هفته گذشته، صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت‌کوین آمریکا بیش از ۲.۴ میلیارد دلار جریان ورودی هفتگی جذب کردن کردند که نشانه‌ای از بالا رفتن خوش‌بینی به بازار است. بالا رفتن احتمال پیروزی ترامپ که به وضوح از حوزه کریپتو و به خصوص بیت‌کوین پشتیبانی کرده نیز به این خوش‌بینی دامن زده است.