خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

رمز ارز بیت کوین می‌تواند دارایی‌های پرریسک را با خود پایین بکشد؟!


رمز ارز بیت کوین می‌تواند دارایی‌های پرریسک را با خود پایین بکشد؟! | ایران ماین

مایک مک‌گلون (Mike McGlone)، استراتژیست ارشد کالا در بلومبرگ، اخیراً هشدار داده است که بیت‌کوین، به عنوان برترین رمز ارز، امکان دارد آغازگر سقوط دارایی‌ها پر‌ریسک شود.

طی ماه‌های گذشته، بازار سهام و بخش کالاها با کارایی ضعیف رمز ارز بیت کوین همراهی کرده‌اند و رونق چندانی نداشته‌اند. مک‌گلون پیش‌تر پیش‌بینی کرده بود که طلا به دلیل عوامل کلان اقتصادی می‌تواند کارایی بهتری از بیت‌کوین داشته باشد و این پیش‌بینی درست از آب درآمده؛ زیرا طلا اخیراً به سقف تاریخی جدیدی دست یافته است.

در حال حاضر، بیت‌کوین در تلاش است تا پس از نزول شدید نرخ خود بهبود یابد و اخیراً توانسته است به لایه ۶۰ هزار دلار بازگرد؛ با این حال هنوز تا بازگشت به سقف تاریخی ماه مارس فاصله دارد.

مک‌گلون همچنین به این نکته اشاره کرده که افت نرخ بیت‌کوین امکان دارد طولانی‌مدت باشد. وی علت این موضوع را ترکیب منحصربه‌فرد راه‌اندازی صندوق‌های ETF ایالات متحده و نزول عرضه در سه‌ماهه اول سال کنونی که باعث افزایش بیت‌کوین به بالاترین لایه تاریخی خود شد می‌داند.

در حال حاضر، این رمز ارز پیشرو در صرافی بیت‌استمپ با نرخ ۵۹,۶۱۱ دلار معامله می‌شود. مک‌گلون همچنین عنوان کرد که نرخ بیت‌کوین به زیر میانگین متحرک ۲۰۰ روزه صعودی خود سقوط کرده است که امکان دارد بیانگر آغاز سقوط نرخ دارایی‌های پر‌ریسک باشد.

نزول آتی نرخ بهره توسط فدرال رزرو امکان دارد به ارتقا خوش‌بینی کمک کند، ولی اثر واقعی آن بر بازار هنوز مشخص نیست و باید دید که آیا این تغییر می‌تواند به نفع خریداران تمام شود یا خیر.