خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

رویدادهای اقتصادی مهم این هفته؛ بازار کریپتو چگونه واکنش نشان خواهد داد؟


رویدادهای اقتصادی مهم این هفته؛ بازار کریپتو چگونه واکنش نشان خواهد داد؟ | ایران ماین

بازار کریپتو این هفته نیز تحت اثر رویدادهای اقتصادی ایالات متحده قرار دارد. با وجود رکود اخیر بیت‌کوین، بعضی از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که احتمالا نزول بیشتری در پیش باشد. در کل، ماه سپتامبر معمولاً برای بیت‌کوین ماه خوبی نیست، ولی امید به بهبود نرخ‌ها در ماه اکتبر وجود دارد.

یکی از مهم‌ترین رویدادهایی که این هفته می‌تواند بر بازار کریپتو اثر بگذارد، مناظره بین دونالد ترامپ و کامالا هریس است. هریس به سیاست‌های حامی کریپتو نزدیک‌تر شده و ترامپ نیز نظرات مثبتی راجع به بیت‌کوین دارد.

در این میان، بعضی از میم‌کوین‌های سیاسی شاهد نوساناتی بوده‌اند و میم‌کوین‌های مرتبط با ترامپ سودهای دو رقمی را ثبت کرده‌اند.

رویداد اقتصادی مهم دیگر، عرضه داده‌های مربوط به شاخص نرخ مصرف‌کننده (CPI) در روز چهارشنبه ۱۱ سپتامبر است. در ماه جولای، تورم به ۲.۹ درصد نزول یافت که باعث بالا رفتن نرخ بیت‌کوین شد.

اکنون تحلیلگران اقتصادی پیش‌بینی می‌کنند که تورم به ۲.۷ درصد برسد و در صورت تحقق این پیش‌بینی، احتمال ارتقا نرخ بیت‌کوین وجود دارد. پیش‌بینی می‌شود که شاخص تورم اصلی (Core CPI) نیز از ۳.۲ درصد به ۳.۱ درصد نزول یابد.

علاوه بر این، قرار است گزارش‌های اولیه مربوط به احساسات مصرف‌کننده در روز جمعه ۱۳ سپتامبر منتشر شود. احساسات مصرف‌کننده به شدت تحت اثر تورم است و اعتماد قوی مصرف‌کنندگان می‌تواند منجر به بالا رفتن سرمایه‌گذاری در دارایی‌هایی مانند بیت‌کوین شود.

همچنین، گزارش اولیه مربوط به بیکاری و شاخص نرخ تولیدکننده (PPI) در روز پنج‌شنبه ۱۲ سپتامبر منتشر خواهد شد که این گزارش نیز به نوبه خود می‌تواند اثر قابل‌توجهی بر بازار کریپتو داشته باشد.

پس از عرضه داده‌های ضعیف اقتصادی در هفته گذشته، بازار در حال بررسی احتمال افت ۲۵ یا ۵۰ واحدی نرخ بهره در جلسه ماه سپتامبر فدرال رزرو است. یک گزارش ضعیف‌تر از انتظار CPI می‌تواند احتمال افت ۵۰ واحدی نرخ بهره را در جلسه ۱۸ سپتامبر بالا رفتن دهد.