خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

رکوردشکنی طلا و افزایش بیت‌کوین! کدام‌یک در جنگ سرمایه‌گذاری‌ها پیروز خواهد شد؟


رکوردشکنی طلا و افزایش بیت‌کوین! کدام‌یک در جنگ سرمایه‌گذاری‌ها پیروز خواهد شد؟ | ایران ماین

نرخ طلا اخیراً رکورد تاریخی جدیدی به ثبت رسانده است. در پی این رکوردشکنی طلا پس از نزول نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده، تحلیلگران رمز ارز پیش‌بینی‌هایی راجع به بیت‌کوین ارائه داده‌اند.

بر اساس داده‌های بازار، نرخ طلا امروز ۲۳ سپتامبر به رکورد ۲۶۲۹ دلار به ازای هر اونس رسید که افزایشی بیش از ۵ درصدی طی دو هفته اخیر را نشان می‌دهد. این حرکت طلا پس از نزول ۰.۵ درصدی نرخ بهره فدرال رزرو در ۱۸ سپتامبر رخ داده که منجر به بالا رفتن تقاضا برای طلا، به‌عنوان ابزاری برای پوشش ریسک شده است.

عوامل دیگری همچون تغییرات ژئوپلیتیکی، شامل جنگ‌ کشور کشور روسیه و اوکراین، و همچنین تنش‌های میان اسرائیل و حماس و انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا، نیز به بالا رفتن تقاضا برای طلا کمک کرده‌اند.

در همین راستا، لازم به ذکر است که حجم خرید طلا از سوی بانک‌های مرکزی جهان از زمان حمله کشور کشور روسیه به اوکراین سه برابر شده است.

بر اساس گزارش بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس، انتظار می‌رود نرخ طلا تا اوایل سال ۲۰۲۵ به ۲۷۰۰ دلار برسد.

در پی رکوردشکنی اخیر طلا، پیتر شیف، یکی از تحلیلگران اقتصادی، به انتقاد از بیت‌کوین پرداخته و بیان کرده که با وجود بالا رفتن نرخ طلا، سرمایه‌گذاران همچنان بر بیت‌کوین تمرکز دارند و از دستاوردهای طلا غافل شده‌اند.

نرخ بیت‌کوین نیز پس از تصمیم فدرال رزرو، حدود ۸.۵ درصد توسعه داشته و به ۶۴۶۶۰ دلار رسیده است. طبق پیش‌بینی مارکوس تیلن، احتمال یک جهش بزرگ برای نرخ بیت‌کوین تا پایان سال ۲۰۲۴ وجود دارد و این رمز ارز امکان دارد به رکوردهای جدیدی دست یابد.

نرخ بازار بیت‌کوین از زمان پیدایش آن تا کنون ۳۵۰ هزار درصد بالا رفته و نشانه‌هایی از شروع یک روند صعودی طولانی‌مدت برای بیت‌کوین در برابر طلا مشاهده می‌شود. در این میان، شاخص نسبت نرخ بیت‌کوین به طلا (BTC/GLD) بیانگر کارایی بهتر بیت‌کوین است.gold-price-hits-all-time-high-next-for-bitcoin

در همین راستا، پیتر برنت، بررسی‌کننده، پیش‌بینی کرده که این نسبت تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۴۰۰ درصد بالا رفتن خواهد یافت. او این پیش‌بینی را بر اساس مشاهده شکل‌گیری الگوی کلاسیک «سرو شانه معکوس» انجام داده است.

با پذیرش گسترده‌تر بیت‌کوین و ورود سرمایه‌گذاران سازمانی، انتظار می‌رود که این رمز ارز به‌تدریج جایگاه طلا را به‌عنوان یک دارایی امن تصاحب کند.