خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

ریپل در آستانه چالشی جدید؛ نگاهی به‌سنگ‌اندازی‌های SEC و اثر آن بر نرخ XRP


ریپل در آستانه چالشی جدید؛ نگاهی به‌سنگ‌اندازی‌های SEC و اثر آن بر نرخ XRP | ایران ماین

دو وکیل به نام‌های کریستی وارنر و جیمز مورفی در گفت‌وگویی به بررسی درخواست تجدیدنظر اخیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) پرداخته‌اند.

همان‌طور که در خبرهای قبلی رمزارز نیوز هم گزارش شد، SEC تصمیم گرفته که حکم قاضی تورس را که در سال ۲۰۲۳ صادر شد، به چالش بکشد. این اقدام باعث نارضایتی گسترده‌ای در میان معامله‌گران شده است.

اکنون سوال اصلی این است که آیا ریپل درخواست تجدیدنظر متقابل خود را ارائه خواهد کرد یا خیر.

جیمز توضیح داد که ریپل دو هفته فرصت دارد تا درخواست تجدیدنظر متقابل خود را ثبت کند و پس از آن، زمان بیشتری برای تعیین مسائل موردنظر برای اعتراض خواهد داشت. به عقیده او، این اقدام می‌تواند فشار بر SEC را بالا رفتن دهد.

تجدیدنظر متقابل امکان دارد بخش‌هایی از حکم قاضی تورس، به‌ویژه راجع به طبقه‌بندی بعضی قراردادها را تغییر دهد و در صورت موفقیت، جریمه‌های مرتبط با تخلفات اوراق بهادار را باطل کند.

ریپل برای ارائه گزارش تجدیدنظر، ۹۰ روز از زمان دریافت متن جلسه وقت دارد و پس از آن، طرف مقابل دو هفته برای پاسخگویی فرصت خواهد داشت.

در ادامه، فرصتی ۲۱ روزه برای ارائه پاسخ توسط ریپل در نظر گرفته شده است. در کل، این فرآیند امکان دارد بیش از یک سال طول بکشد و شامل نظرات و پشتیبانی‌های نهاد‌های خارجی مانند کوین‌بیس نیز باشد.

جیمز پیش‌بینی می‌کند که صدور تصمیم نهایی در مورد پرونده ریپل امکان دارد تا سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۶ طول بکشد. پس از تکمیل گزارش‌ها، ماه‌ها زمان برای برگزاری جلسات شفاهی و صدور حکم نیاز خواهد بود و تغییرات سیاسی و نظارتی نیز امکان دارد بر روند پرونده اثر بگذارد.

بر این اساس، بعضی از فعالان بازار نگرانند که غلبه نرخ XRP بر مقاومت روانی ۱ دلار امکان دارد به تعویق بیفتد.