خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

سرمایه‌گذاری سنگین ایلان ماسک در بیت‌کوین؛ تسلا و اسپیس‌اکس چند BTC دارند؟


سرمایه‌گذاری سنگین ایلان ماسک در بیت‌کوین؛ تسلا و اسپیس‌اکس چند BTC دارند؟ | ایران ماین

پلتفرم تحلیلی آرخام (Arkham) به‌تازگی نرخ دارایی‌های بیت‌کوین متعلق به کمپانی‌های ایلان ماسک، تسلا و اسپیس‌اکس را افشا کرده است. این افشاگری در پی بالا رفتن نرخ بیت‌کوین پس از نزول ۵۰ واحدی نرخ بهره که اوایل این ماه توسط فدرال‌ رزرو ایالات متحده اعمال شد، صورت می‌گیرد.

بر اساس گزارش‌های اخیر، این کمپانی‌ها در مجموع حدود ۱.۳ میلیارد دلار بیت‌کوین دارند که معادل تقریباً ۱۹,۷۸۸ بیت‌کوین در نرخ فعلی بازار است. این دارایی‌ها بیانگر دیدگاه مثبت ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا و اسپیس‌اکس، نسبت به این رمز ارز اصلی است.

پیش‌تر و در مارس ۲۰۲۴ گزارش شده بود که تسلا حدود ۷۸۰ میلیون دلار بیت‌کوین دارد، در حالی که نرخ دارایی‌های بیت‌کوین کمپانی اسپیس‌اکس حدود ۵۶۰ میلیون دلار گزارش شده بود.

تسلا در فوریه ۲۰۲۱ با خرید ۱.۵ میلیارد دلار بیت‌کوین به بازار این رمز ارز وارد شد و اعلام کرد که هدف از این خرید، تنوع‌بخشی به سرمایه و حداکثر کردن بازده‌ها است.

همچنین، تسلا اعلام کرده بود که به زودی پرداخت‌ها در قالب بیت‌کوین را برای محصولات خود خواهد پذیرفت. در آن سال، ایلان ماسک در کنفرانس آنلاین “The B Word” نیز اعلام کرده بود که خودش، تسلا و اسپیس‌اکس، بیت‌کوین دارند.

نرخ بیت‌کوین به‌دنبال نزول نرخ بهره توسط بانک مرکزی ایالات متحده، روز جمعه به بالاترین لایه یک ماه گذشته، یعنی ۶۶,۴۸۰ دلار رسید. هرچند که بیت‌کوین پس از این بالا رفتن، بعضی از دستاوردهای خود را از دست داده، ولی همچنان در بازه ۶۵,۰۰۰ دلار در حال تثبیت و نوسان است.

در زمان نگارش این خبر، نرخ بیت‌کوین ۶۵,۶۲۴ دلار می باشد که در ۲۴ ساعت گذشته ۰.۱۰ درصد و در هفته گذشته ۴.۶۶ درصد بالا رفتن داشته است. با این حال، مقدار خرید و فروش روزانه این رمز ارز با افتی ۴۷.۵۹ درصدی مواجه شده است.