خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

سرمایه‌گذاری هنگفت گلدمن ساکس در بیت‌کوین؛ ۴۱۹ میلیون دلار به ETFها سرازیر شد!


سرمایه‌گذاری هنگفت گلدمن ساکس در بیت‌کوین؛ ۴۱۹ میلیون دلار به ETFها سرازیر شد! | ایران ماین

کمپانی سرویس‌های اقتصادی گلدمن ساکس (Goldman Sachs) در آخرین گزارش خود اعلام کرده که ۴۱۹ میلیون دلار در صندوق‌های ETF اسپات بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده است.

از این مبلغ، ۲۳۸.۶ میلیون دلار به صندوق کمپانی بلک‌راک، ۷۹.۵ میلیون دلار به صندوق کمپانی فیدلیتی، ۵۶.۱ میلیون دلار به صندوق کمپانی اینوسکو و ۳۵.۱ میلیون دلار به صندوق کمپانی گری‌اسکیل، اختصاص یافته است.

همچنین، مبالغ کمتری نیز در صندوق‌ کمپانی‌های بیت‌وایز، ویزدام‌تری و آرک‌اینوست، سرمایه‌گذاری شده است.

پیش‌تر گزارش شده بود که گلدمن ساکس، به همراه بانک سرمایه‌گذاری UBS سوئیس و بانک آمریکایی سیتی گروپ (Citigroup)، به فهرست شرکای مجاز ETF بیت‌کوین بلک‌راک پیوسته است.

این در حالی است که در سال‌های گذشته، مقامات این بانک (گلدمن ساکس)، سرمایه‌گذاری و هرگونه ارتباط با حوزه رمز ارز را انکار می‌کردند.

در همین حال، غول بانکی مورگان استنلی (Morgan Stanley) نیز اخیراً به مشاوران مالی خود اجازه داده تا صندوق‌های ETF بیت‌کوین را به مشتریان خود ارائه کنند. این اقدام می‌تواند زمینه را برای جذب کردن سرمایه بیشتر در نیمه دوم سال فراهم کند.

با این حال، این حرکت با انتقاداتی نیز روبرو شده است. برای مثال، جان رید استارک، مسئول سابق کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، این اقدام مورگان استنلی را یک ریسک بزرگ برای آن‌ها می‌داند.

به گفته وی، این موضوع می‌تواند حساسیت SEC را بالا رفتن دهد و احتمال شروع مطالعات در مورد فعالیت‌های این بانک را بالا ببرد.