خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

سقوط بی‌سابقه آدرس‌های فعال بیت‌کوین؛ زنگ خطری برای ریزش بیشتر نرخ؟


سقوط بی‌سابقه آدرس‌های فعال بیت‌کوین؛ زنگ خطری برای ریزش بیشتر نرخ؟ | ایران ماین

داده‌های درون‌زنجیره‌ای نشان می‌دهند که شاخص آدرس‌های فعال بیت‌کوین (BTC) اخیراً به سطوح بسیار پایینی سقوط کرده است. ولی این موضوع چه تأثیری بر نرخ این رمز ارز دارد؟
این شاخص همان‌طور که از نام آن پیداست، تعداد کل آدرس‌های درگیر در تراکنش‌های مختلف در بلاکچین بیت‌کوین را به‌ صورت روزانه اندازه‌گیری می‌کند. تعداد آدرس‌های فعال منحصربه‌فرد را می‌توان به‌ عنوان تعداد کاربران منحصربه‌فردی که با پلتفرم تعامل دارند، در نظر گرفت. بنابراین، نزول این شاخص نشان می‌دهد که علاقه سرمایه‌گذاران به این رمز ارز امکان دارد در حال نزول باشد؛ زیرا تعداد کمتری از کاربران در حال انجام تراکنش هستند.
نمودار زیر، روند تغییرات میانگین متحرک ۳۰ روزه و ۳۶۵ روزه برای آدرس‌های فعال بیت‌کوین را در چند سال گذشته نشان می‌دهد:
سقوط بی‌سابقه آدرس‌های فعال بیت‌کوین؛ زنگ خطری برای ریزش بیشتر نرخ؟همان‌طور که در مشاهده می‌شود، میانگین متحرک ۳۰ روزه آدرس‌های فعال بیت‌کوین در یک سال گذشته در حال نزول بوده است. این شاخص تنها در زمان افزایش نرخ بیت‌کوین به بالاترین لایه تاریخی خود به ‌طور موقت از این روند نزولی خارج شد، ولی با تثبیت نرخ، دوباره به روند نزولی بازگشت. پس از آن، میانگین متحرک ۳۰ روزه به زیر میانگین ۳۶۵ روزه سقوط کرد و از آن زمان، این دو خط به این ترتیب باقی مانده‌اند.

این موضوع نشان می‌دهد که فعالیت ماهانه بیت‌کوین پایین‌تر از میانگین سال گذشته بوده است. در واقع، میانگین متحرک ۳۰ روزه آدرس‌های فعال به سطحی مشابه با جولای ۲۰۲۱ رسیده است.
به طور تاریخی، هر حرکت صعودی پایداری نیازمند بالا رفتن آدرس‌های فعال است؛ زیرا کاربران جدیدی که به پلتفرم وارد می‌شوند، سوخت لازم برای حفظ چنین روندهایی را فراهم می‌کنند. بنابراین، تا زمانی که آدرس‌های فعال دوباره بالا رفتن نیابند، نرخ بیت‌کوین نیز امکان دارد نتواند روند صعودی پایداری را تجربه کند.
در زمان نگارش این خبر، بیت‌کوین در نزدیکی مرز ۵۸ هزار دلار معامله می‌شود.